25/03/2007

DE SIMULATOR

6 maart 2007
Ik rijd met Henry naar het AVL, waar ik voorlichting ga krijgen over wat er allemaal gebeuren gaat op de CTscan en bij het bestralen.
Eigenlijk weet ik het meeste al, omdat de radiotherapeut me het allemaal al verteld heeft. Maar goed. Het kan geen kwaad het allemaal nog eens te horen en foto’s te zien. Ik heb toch een geheugen als een zeef op het ogenblik…
Ik ga naar de CTscan, een enorm apparaat.
Ik ga er op liggen en rond de borst worden looddraadjes geplakt.
Op de scan zijn die dan goed zichtbaar en daarna worden er met inkt rode lijntjes getekend rond het te bestralen gebied.
Nu ben ik dus getekend.
Het gaat allemaal rustig, respectvol en zorgvuldig.
Daar ben ik wel blij mee.
Henry heeft er mooie foto’s van gemaakt.
Er komt ook nog een dokter naar de wonden kijken en hij keurt ze goed ter bestraling.
Ze genezen mooi en er zijn geen redenen om de bestralingen uit te stellen.
Donderdag de eerste keer. Ik ben er benieuwd naar en heb er bijna zin in: op weg naar totale genezing…







No comments: