07/01/2009

SCHAATSEN OP NOVA ZEMBLA


Gisteren heb ik heerlijk geschaatst, op natuurijs bij ijsclub Nova Zembla bij Spaarndam. Heerlijk was het: het zonnetje scheen en ik voelde me op en top Hollandsch en lekker fris.
De foto hierboven is daar overigens niet van, want helaas had ik het fototoestel niet bij me. Dan had ik mooie plaatjes kunnen schieten, want het was van een hoog Breughel-gehalte!
Heerlijk dus.
Eindelijk weer eens op natuurijs. Ik durfde steeds niet vanwege vroeger 2 keer door het ijs gezakt (heel traumatisch), maar bij Nova Zembla is het ijs ontstaan door onder water gelopen weiland, dus voor een echte schijtlaars als ik buitengewoon veilig.
Links - rechts, links - rechts.... durf ik al één arm op de rug... ja... zowaar het gaat. Wat krijg ik er een supervrij gevoel van.
Mooi glad, met af en toe wat bubbeltjes. Kijk... daar heeft toch nog een gans op het ijs gezeten en gescheten. Bochtje er omheen.
Koek en Zopie voor warme choclademelk. Toch maar geen glühwein, want dat schaatst zo zwabberig.

SUPER!

Dank je wel Ellen, voor het "overhalen".....
Anders was ik op de bank gaan liggen en was ik er helemaal niet uit gekomen!
Het heeft me heel goed gedaan en ik heb voor het eerst sinds tijden weer eens heerlijk geslapen.






Oh ja... ik had 's ochtends nog een zalige Ayurvedische massage (met warme oliën). Die moet ook even vermeld, want die heeft natuurlijk ook meegewerkt aan mijn welbevinden...
Als je dat eens een keer wilt meemaken: ik heb een hele goeie masseur voor je. Ze is weliswaar nog in opleiding, maar heeft het helemaal in zich: je kunt je helemaal overgeven en veilig en warm voelen.
Ook al zo'n kadootje...


2 comments:

Anonymous said...

Gisteren deed me denken aan mijn zwager Jan.
Als het ook maar iets gevroren had en het ijs nog flinterdun, dan kreeg hij een soort van "ijskoorts"...
dan gingen de schaatsen uit het vet, warme kleren aan en ergens een plas opzoeken, Vinkeveen, Oostvaarder
om in volledige euforie de benen uit te slaan.
IJspegels in de snor, glimmende ogen...

Ik wed, dat hij er nu al kilometers op zou hebben zitten!

Anonymous said...

Dat lijkt me een hele goede reden om van de bank te komen. Schaatsen, kan ik niet, ook nog nooit gedaan, en nu ....te koud buiten, haha.
Ik haal de koek en zopie wel naar binnen.
Maar fijn dat je zo genoten hebt.
Nog een paar van die ijsdagen dan maar.......
Liefs en een dikke knuffel, Marjolijn.