14/02/2009

EEN HALF UURTJE HEEN EN EEN HALF UURTJE TERUG...

Eerst een half uurtje heen...

Jas aan, gek hoedje op, das om...
Ik doe de deur dicht en loop meteen rechtsaf langs het water. (Ik woon aan de rand van de stad aan een grachtje) richting Overveen. Het is een wandeling, die ik vaak maak. Niet te lang: een half uurtje heen en een half uurtje terug. Precies genoeg om een winterdepressie tegen te gaan. Buiten zijn, dat is de truc!
Al het LICHT pakken, dat je pakken kunt! Daar gewoon hebberig in zijn...




Ik houd er van om langs het water te lopen. Ik ben dan ook aan het water geboren: aan de oever van het riviertje de Waver op nr. 11 in Ouderkerk aan de Amstel.
Weerspiegelingen: ik houd er van, vooral als het rustig weer is en er geen rimpeling te zien is.
De lucht wordt dan zo mooi en diep in het water weerspiegeld.
Hier zie je het kerkje van Overveen, waar ik 8 jaar tegenover gewoond heb.





Langs het huis, waar ik van mijn tweede tot mijn 11de gewoond heb: Korte Zijlweg 27 in Overveen.. Mijn broertje werd hier geboren toen ik 3 was en ik riep uit het raam:
"Ik heb lekker broertje, jij niet!!






Dan loop ik weer verder richting Elswout. Vandaag ga ik daar niet naar toe. Op zondag is het er te druk. Maar mijn zus Aja woont in de buurt, dus....even een glaasje drinken. De foto is een beetje raar en bewogen, maar ja... we zijn allemaal een beetje raar en bewogen, dus... ik zet 'm er toch op.






Langs het huis van mijn beste vriendin Neeltje. Dit was vroeger een bollenschuur. Zij bewoont het voorste gedeelte. Hoihoihoi!!! Na een verblijf van 3 maanden in Hongarije komt ze weer terug!
Neeltje... rijd voorzichtig en kom weer gezond thuis. dan gaan we het leven pakken. Het eerste wat we doen is een lekker glas FRAMBOZENSAP halen bij B&B!!!





En dan weer terug, een half uurtje lopen...
De knotwilgen op weg naar huis. Die staan er al zo lang ik me kan herinneren.
Op de Brouwersvaart heb ik leren schaatsen. Mijn vader bond me Friese doorlopertjes onder, gaf me een stoel (ijsrollator...) en daar ging ik: links-rechts...kras-kras...





EN TOT SLOT...
bijna thuis met in de verte de Groote Kerk van Haarlem. Ik sta op de Kousebandbrug. Henry en ik geven elkaar hier altijd een zoen. Eerlijk gezegd: dat doen we op iedere brug.



De kachel gaat aan.
De thee wordt gezet.
Drie kaarsjes aan.
Warmte en Licht.
Dat is al.

7 comments:

Anonymous said...

Dat is een heel mooi tochtje, kan me voorstellen dat het met veel plezier jouw dagelijkse loopje is.
Maak er nog maar veel, van deze loopjes.
Liefs Marjolijn.

Anonymous said...

Dàt bedoelde je in je reactie op mijn blog... en ik treed je volmondig bij, lieve Marlou!
Merciekes om ons mee te nemen op je heerlijke wandeling, jij bent een schatje! En dankjewel om je mooie en lieve reactie!

OT: ik heb een goed verlichte en verluchte serre waar ik veel in vertoef, met uitzicht op de tuin, en in die tuin maak ik om het uur een rondje... Toch helpt ook dat niet altijd. Verder wandelen gaat hier niet, de buiten die er ooit was toen ik hier kwam wonen, is allang een hokjes na hokjes buurt geworden, jammer genoeg....

Anonymous said...

Ja zeker leuk om te lezen, ook een aantal voor mij oude herinneringen!

groet je broer

Anonymous said...

Heel bizonder, zusje.... dat is weer een mooi document. Welterusten, zusje Aja.

Anonymous said...

De reacties van broer en zus per e-mail heb ik even hier in de reactieruimte gezet.
Ik vind het namelijk leuk, dat ze reageren...

Een fijne dag allemaal, maak er wat van!

Ik ga zo sporten en daarna zie ik wel weer verder...

Toedeloe! groet van Marlou

Anonymous said...

mooi, mooi.
Kunnen wij maandag weer een rondje doen?

Anonymous said...

Goedemorgen, lieverd!
Mussen rumoeren
in de struiken langs het pad
gezellig getwist.
© Joke Rhebergen
Dankjewel voor je reactie, en maak er een héél fijne dag van!