08/06/2009

ENGELAND







Mijn favoriete vakantieland is absoluut Groot-Brittanië....
En morgenochtend is het zo ver: ik verdwijn voor een week...
Naar Engeland. Om precies te zijn: naar Kent.
Ik houd van Engeland, omdat ik de mensen in de pub zo lekker verstaan kan.
Omdat er volop cricket gespeeld wordt. (Een spel, dat ik overigens nauwelijks begrijp, maar dit terzijde...)
Omdat Ted er heeft gewoond en nu zijn Margaret.
Omdat men er links rijdt.
Omdat ik verliefd ben op het landschap.



Morgenochtend rijden we eerst naar Duinkerken, gaan dan met de boot over naar Dover en het grote avontuur gaat beginnen.
Eerst naar Wye, naar de cottage van Mrs. Morris, die de heerlijkste Bed and Breakfast heeft van heel Engeland.
En daarna gaan we zwerven en kijken we waar onze neus ons naar toe stuurt.

Tot over een week dus...
Ik zal ze de groeten van jullie doen.

Cheerio!

24 comments:

klaproos said...

ohhhhhhhhh marlou,
dat gaat heerlijk genieten worden:-)

veel plezier wens ik jou en kom behouden weer thuis hé,

liefs
klaproos

Anonymous said...

Hoi Marlou,
Wat heerlijk naar Engeland!
Ik vind het ook zo'n bijzonder land, zulke aardige mensen.
Ik ben daar jaren geleden ook geweest met mijn "lelijk eendje" crossend door zuid engeland( bij Land's end, kreeg ik hem alleen maar in zijn eerste versnelling de berg op, haha) En wat ook zo leuk was, zoals hier de motor rijders naar elkaar zwaaien, zo deden de lelijk eendjes dat destijds tegen elkaar.
Fijn dat jij ze daar de groeten wilt doen, stop er van mij ookmaar ééntje bij
Geniet met volle teugen en pas goed op elkaar.
Tût,Akky

Roosje said...

dag lieve schat, wat leuk, dat je je blogpost kan mailen!
Ik zit op dit moment in Spanje, aan de ontbijttafel met een zonnetje op mijn rug.
Iedereen slaapt nog. Maar ik wilde even snel wat doen voor werk, waar ik dan nu eigenlijk geen zin in heb, natuurlijk.

Het is ontzettend gezellig, n prachtig weer.
We hadden een heuse pool-party op zaterdag met oesters en tapas, cava en dansen tot 3 uur snachts. Neeltje zag er prachtig uit in haar jurk en wij waren allemaal blij elkaar te zijn. Er waren iets van 15 mensen.
Gisteren zijn we naar een baaitje geweest, en hebben we lekker gehangen en op zee uitgekeken, beetje dutten, dat werk.
's Avonds weer tapas natuurlijk, maar nu in een restaurantje in een steegje van Jav?a, het stadje meest dichtbij.

Hasta pronto van Roosje

hendrike said...

Veel plezier!

Ibella said...

Ja, je bent verliefd. Wat klinkt het allemaal prachtig. Geniet ervan. Volg je neus maar. Ik ken het niet, maar hoop op mooie foto`s en verhalen.
Liefs Ibella

P-TER said...

Je geeft al meteen een
mooi voorproefje.
Tot over een week
en geniet ervan
met volle teugen ! ! !
En vele mooie foto's meebrengen hé!
Gr.
P-TER

Nienke said...

Heee, kan ik meee?!

Aja said...

Hoi Lou,
Een heel fijne reis en kom veilig weer terug!! Aja.

Ellen said...

geniet met volle teugen en tot volgende week....mantra

Jakkie said...

Ohh wat PRACHTIG!!

Veel genoegen ...enjoy!!

Nederland heeft wel ff gewonnen he van de Engelsen..

liefs, Jakkie :hosanna:

Di Mario said...

Ja... heerlijk zeg.. owh geniet er lekker van, en we zien je over een week wel weer verschijnen.

Love As Always
Di Mario

Leidse Glibber said...

Gefeliciteerd met je nieuwe PC en veel plezier in Engeland, maar dat zal wel lukken.

Han said...

Ik zal je missen met je leuke verhalen!!! Maar voor ons is een week zo voorbij, ik hoop voor jou dat het niet zo is.

marjolijn said...

Mogge meis,
Kom je nog even een hele goede reis wensen, je bent misschien al wel op pad. Maar dan stuurt de wind het je wel na.
Maak er een fijne week van, en geniet volop!!
Liefs Marjolijn.

Marlou said...

Hi everybody...

I'm off...

Ik zal in de pub een grote pint bestellen en op jullie aller gezondheid drinken!!

Toodeloo en tot over een week.

Groet van Marlou

gerdaYD said...

O, mijn lieve Marlou, ik las eerst dat je de mensen in de pub VERSLAAN kon!
*wink, big smile*
Wat heerlijk voor jou, ik wordt er zo blij door...
Zoals je al beschrijft in dit mooie logje, is Engeland jouw geliefde vakantieland. En dat begrijp ik, ik vind dat ook...
Ik hoop alleen dat het weer zal meevallen, want het regent er wel eens (eigenlijk héél veel).
Maar hé, dan heb je nog altijd de pub, hihi.
Dankjewel voor je WIJZE reactie, Marlouke, het heeft me deugd gedaan!
En maak er een heerlijke trip van he!

Yvette said...

veeeel heeeel veeeel fun

gerdaYD said...

... en nu ben je er al, mijn lieve Marlou. Héél veel plezier gewenst, geniet er van, en laadt je batterijtjes goéd op hé!

Engelandhet
kruiswoordraadsel opgelost
alle vazen afgestoft
een pil geslikt in Amsterdam
verliefd geworden op een man

ik ben op weg naar Engeland
ik ben op weg naar Engeland

leed gezien en kwaad gedaan
rondgezworven lang de baan
door iedereen voorbij gestreefd
en ook een aanslag overleefd

ik ben op weg naar Engeland
ik ben op weg naar Engeland

O, Engeland
het zijn (...)
ze krijgen cultuur
het zijn (...)

vanmorgen ben ik opgestaan
met nog al mijn kleren aan
er hing confetti in mijn haar,
stroop en suiker in mijn baard

ik ben op weg naar Engeland
ik ben op weg naar Engeland
ik ben op weg naar Engeland
ik ben op weg naar Engeland
© Gorki
*wink, big smile*

Bien said...

Op dit moment zit jij te genieten van de ondergaande zon in een groen groen groen groen Enge enge land. Fijne vakantie, lieve tante.
X Bien

Liesbeth said...

Oh helemaal super. Ik ben er nog nooit geweest maar het is toch ook wel een wens van mij. Heel veel plezier en amuseer jullie! Tot over een week!

marjolijn said...

Lieve Marlou,
De week Engeland zit er alweer op. Je hebt er zeker en vast van genoten. Jammer dat fijne dingen altijd zo snel voorbij gaan hé.
Maar toch een hartelijk welkom thuis Marlou.
Nu maar weer wennen en succes met thuiskomen en alles wat daar weer bij komt kijken, post, mail, logjes, vakantie was.
Liefs Marjolijn.

Ibella said...

Welkom thuis Marlou, ik begrijp dat het vanavond wordt. Dank je wel voor je lieve woorden op mijn log. Liefs Ibella

gerdaYD said...

Hé, mijn lieve Marlou, dàt was een leuke verrassing, jouw reactie zo regelrecht vanuit het verre Engeland!
Jammer dat je vandaag dit mooie land verlaten moet... maar ik hoop dat je met valiezen vol mooie herinneringen terugkomt!

Tea pot is on, the cups are waiting,
Favourite chairs anticipating,
No matter what I have to do,
My friend there's always time for you
© Unknown

Ibella said...

Volgens mij zat ik er een dag naast en kon je gisteren nog een dagje genieten van al die geurende rozen. Een goede thuiskomst vandaag.
Liefs Ibella