16/08/2009

KAMPEREN BIJ DE BOER

.


(klik op de foto's voor vergroting)

Kamperen vind ik het allerleukste op een kleine boerenkamping met zo min mogelijk luxe.
Gewoon een stekkie onder de blauwe lucht, een boom voor wat schaduw. Dat is het helemaal voor mij. Voor Henry ook, trouwens. We gaan voor low budget en hoeven niet vermaakt te worden. Simpel en toch eenvoudig.














De streek rondom de Ardèche is druk bezocht. Veel grote kampings. Leuke stadjes met gezellige terrasjes. En de prachtige rivier, waarin je zo heerlijk verkoeling kunt vinden.

We zijn op zoek naar een kleine kamping op de SVR-lijst, die we in Nederland uitgeprint hebben.
In Grospierre is er eentje die ons wel wat lijkt: slechts 25 plaatsen, dus kleinschalig.
Maar als we er aankomen is deze “tout complet”. Da’s balen. Tja... gewoon verder zoeken. Pas de problème!
Iets verderop zie ik een handgeschilderd, beetje primitief bord: camping, produits fermiers.














Dát gaat ‘m worden, wat ik je brom. We volgen het kronkelige weggetje naar boven en komen bij een rommelig boerderijtje aan. De boer komt meteen naar buiten; een beetje gekke, maar wel leuke man. Strooien hoedje op...
Er is plek, bien sûr, rijd maar achter me aan.
Achter een ouwe peugeot, waar de deuren uit zijn gehaald rijden we een weggetje af.
Daar vinden we een geweldige plek met genoeg schaduw.
En... verrassing: une piscine.
De boer vraagt ons nog, of we voor 20 uur door willen geven of we de volgende ochtend een croissantje willen of een baguette.















Dat is het... kamperen bij de boer in Frankrijk. 's Ochtends een croissantje met een petit café bij de tent. Het is stil, op het tsjirpen van een enkele krekel na.

Stilte, verder niets...


.

13 comments:

Anne said...

dat is iets wat mijn lief en ik ook willen, gewoon op een boerencamping.
nu nog niet, het kan nog niet met onze honden, ze zijn te oud voor een pension.
maar als ze er eens niet meer zijn....:))

marjolijn said...

Wat een geluk dat je zo'n mooi plekje vond.
Daar was het zeker goed toeven!!

gerdaYD said...

Goh, hoe jij dat beschrijft mijn lieve Marlou... ik heb je tekst wel tot drie maal toe gelezen, gewoon om dit zalige gevoel nog eens en nog eens en nog eens naar boven te halen. Dankjewel voor dit moment van échte zen!
Ik geloof dat wij goéd overeen zouden komen bij de keuze van onze stekjes moesten we samen op vakantie gaan...
*wink, big smile*
Maak er een fijne maandag van meid!

Di Mario said...

Hahaha, mooi dat croissantje wat je dan de avond ervoor nog door moet geven... Ik zeg het je.. wat een luxe.. ;-)

Love as always
Di Mario

Lutje said...

Heerlijk de rust, soms heeft een mens dat gewoonweg nodig...
En dan 's morgens een croissant en koffie en de dag begint weer goed :o)

Marianne said...

Leuk zeg ! Heb je gisteravond ook naar zomergasten gekeken en zegt Anthony and the Johnsons je iets , ik vond hem weer prachtig .
Voor Marlou van Marianne.

Fluitenkruid said...

Wat een heerlijk plekje, soms moet je even zoeken maar dan heb je ook wat!

klaproos said...

lekker hoor marlou,
ik kruip graag in een tentje naast je, of moet ik zeggen vroeger zou ik dat zo doen, ik ben bang dat ik niet meer op kan staan als het nu nog zou doen:-)

maar de stilte herinner ik me wel:-)

xxx

Liesbeth said...

ja geweldig zeg. Ik krijg er gelijk zin in als ik dit allemaal zo lees. En herinneringen ook, wat betreft de plek en omgeving daar, is zo mooi, ik weet het. Wij gingen gewoon ergens staan (wat niet mag) aan de rivier met ons tentje en hebben daar paling gevangen en gerookt..heerlijk

Feetje said...

oooohhhhhh dat is lekker genieten!!
Hmmm dan mis ik wel een auto.. geniet er van!!!

Han said...

Tja, wat heb je nodig om te kunnen genieten, voor de ene is dat een jacht de andere geniet van een kopje thee op bed. (ik kies voor de laaste)

gerdaYD said...

Voor jou, lieverd:

By the shore of Gitche Gumee,
By the shining Big-Sea-Water,
At the doorway of his wigwam,
In the pleasant Summer morning,
Hiawatha stood and waited.
All the air was full of freshness,
All the earth was bright and joyous,
And before him, through the sunshine,
Westward toward the neighboring forest
Passed in golden swarms the Ahmo,
Passed the bees, the honey-makers,
Burning, singing In the sunshine.
Bright above him shone the heavens,
Level spread the lake before him;
>From its bosom leaped the sturgeon,
Sparkling, flashing in the sunshine;
On its margin the great forest
Stood reflected in the water,
Every tree-top had its shadow,
Motionless beneath the water.
From the brow of Hiawatha
Gone was every trace of sorrow,
As the fog from off the water,
As the mist from off the meadow.
With a smile of joy and triumph,
With a look of exultation,
As of one who in a vision
Sees what is to be, but is not,
Stood and waited Hiawatha.
Toward the sun his hands were lifted,
Both the palms spread out against it,
And between the parted fingers
Fell the sunshine on his features,
Flecked with light his naked shoulders,
As it falls and flecks an oak-tree
Through the rifted leaves and branches.
O'er the water floating, flying,
Something in the hazy distance,
Something in the mists of morning,
Loomed and lifted from the water,
Now seemed floating, now seemed flying,
Coming nearer, nearer, nearer.
Was it Shingebis the diver?
Or the pelican, the Shada?
Or the heron, the Shuh-shuh-gah?
Or the white goose, Waw-be-wawa,
With the water dripping, flashing,
>From its glossy neck and feathers?
It was neither goose nor diver,
Neither pelican nor heron,
O'er the water floating, flying,
Through the shining mist of morning,
But a birch canoe with paddles,
Rising, sinking on the water,
Dripping, flashing in the sunshine;
And within it came a people
© Mike Oldfield

Jij bent beslist dé kampioen in knappe, leuke en mooie reacties! Merciekes dat jij gewoonweg... BESTAAT!

Leibele said...

Zo kampeerde ik ook altijd. Maar kompleet met fiets in Nederland. Want het is hier ook al zo mooi. En rustig in het vroege voorjaar.