15/09/2009

Het concert

.


Sommigen van jullie weten al, dat het concert, of eigenlijk "de concertjes" van Vrouwenkoor Malle Babbe afgelopen zondag geweldig goed gingen.
We waren allemaal in topvorm en Leny zwaaide als de beste.

Klik maar even op het weblog van Han voor een paar foto's:
*klik* en *klik*

Jaaa, want webvriend Han was er ook. Die zat met zijn mooie camera tussen het publiek. En klikte de ene mooie foto na de andere...

In de Van Beinumzaal van de Philharmonie was het echt proppen geblazen.
Er kon geen kip meer bij. Ze zaten op de grond, in de vensterbanken en zelfs op de bar helemaal achterin. En enthousiast dat ze waren.
Heerlijk!
Het zingt zo lekker, als je dat weet...
Je gaat er gewoon van vliegen!

Leny verzint alle liedjes aan elkaar. Zo verzon ze, dat we de zelfde avond nog een concert moesten geven in Zandvoort en dat een van de sopranen ging trouwen... Helemaal niet waar, maar dat maakt geen fluit uit.

Ik vind het zo'n voorrecht, dat ik in dit koor mag zingen.
Elke keer denk ik: "Ik sta hier mooi eerste rang!!"

Natuurlijk was Henry er ook, als trouwste fan van het koor.
Die heeft ook een paar mooie plaatjes geschoten, waarvan er hier één te zien is:
















Feest was het. Echt geweldig.
Morgen weer repeteren en meestal is het dan nog napraten over het succes...
Eens kijken wie er allemaal gevlogen hebben...


.

15 comments:

Jelle Droeviger said...

Ja, ik was er ook by. Heb ze zien zingen, Malle Babbe. Heel gaaf, en gevoelig. Dicipline en gein. Niet mis. Hoopte dat ze in de Van Beinum-zaal nog wat meer zouden zingen, maar het volgende koor stond al klaar.

Jelle Droeviger.

Anne said...

ik heb jaren aan koorzang gedaan.
en soms kriebelt het weer.
als ik een mooi koor hoor of zulke bevlogen verhalen lees.
maar ach, ik moet ook niet te veel willen:))

Fred said...

Dear Marlou
Goed om te horen

Ik ga gauw de fotos bekijken,
hart groet
Fred

Hans H. said...

Goedenavond mevrouw,

Dank je wel voor je berichtje over het korenfestival. Goed te horen dat je een enige dag hebt gehad. Leuke foto's ook!

Groetjes

Nienke said...

Ik stond helemaal achterin de zaal tussen een heleboel mensen. Wat een geweldige sfeer weet Leny op te roepen.
Ik heb er echt van genoten.
Het viel me op, dat jullie alles uit het hoofd doen.
Geen map gezien.
Dat was op je vorige koor wel anders, daar zag je alle neuzen alleen maar in die mappen...
Geen gezicht.

't Klonk geweldig!

Liefs!

klaproos said...

wat een levendige fantasie heeft die mevrouw :-)

het ziet er eerg leuk uit marlou, jammer dat er geen geluid bij zit :-)

jij hebt genoten da's nóg belangrijker

Di Mario said...

Duidelijk een gevalletje van genieten. Dat zie ik graag.

Love As Always
Di Mario

Leibele said...

Zingen is heerlijk.

marjolijn said...

Fijn meisje, dat je zo genoten hebt.
Ik draai de cd erbij en hoor je echt

Lutje said...

Ik heb de foto's gezien, ik ken het koor niet maar het ziet er goed uit.
Zingen is altijd leuk!

Fluitenkruid said...

Nemen jullie ook mensen aan die níet kunnen zingen? Gewoon voor de gezelligheid?

Han said...

Napraten over een succes optreden is altijd leuk, maar dat succes bereik je niet zomaar daar moet je wel veel doen en volhouden.

gerdaYD said...

Ja, heb de koren kunnen volgen, ook op Han's blog. Héérlijk!
En heerlijk om weten dat jij ook zo'n fijne tijd had, lieve Marlou. Er zal wat nagekaart worden straks, want als de mensen zelfs geen zitplaatsen meer hadden, dan mag je toch wel zeker en vast van een groot succes spreken?
En:
Er zijn van die dagen, wie kent ze niet
Dan loopt alles mis
De lucht is zo grauw zodat je niet ziet
Waar de zon nog is
Maar dan opeens, dan hoor je iets, dat geeft je weer wat moed:
Een liedje met een simpel melodietje
Dan voel je je hart een roffel slaan
En je bloed weer sneller gaan

refrain:
Zolang we zingen kan ons niks gebeuren
Want zingen is 't fijnste dat bestaat
Wanneer je zingt, dan valt 'r niets te treuren
Je voelt meteen dat alles beter gaat
Dus zing van tralalalala en hopfaldera
Wie zingen kan, die heeft geen last van zorgen
Zolang we zingen kan ons niks gebeuren
Want zingen is de beste medicijn

Van 's morgen al vroeg tot laat in de nacht
Zingen wij een lied
Soms zingen we hard en dan weer 'ns zacht
Maar dat hindert niet
't Leven wordt weer vrolijker, dat komt door de muziek
Die overal en altijd is te horen
Kun je nog zingen, zing dan mee
Zet 'm op en zing voor twee

Zolang we zingen kan ons niks gebeuren
Want zingen is de beste medicijn
© Cees en Marjan

Maak er een superleuk dagje van schat!

Han said...

Bedankt, als Leny of jij de foto's nog in een groter formaat wil ontvangen kan dat ook, ik hoor wel van je.

HG
Han

Ibella said...

Het zal geweldig zijn geweest en ik weet hoe mooi goede koren klinken. Ik heb ook meteen door geklikt naar de site van Han voor de foto`s. Jammer dat we de muziek niet kunnen horen.
Liefs Ibella