16/02/2010

Zingen op de Veluwe

Zingen op de Veluwe



Afgelopen vrijdag vertrok ik naar Elspeet, waar Vrouwenkoor Malle Babbe een heel weekeinde voor de nieuwe CD (die op 21 april wordt opgenomen) geoefend heeft. Er gaat heel veel werk vooraf aan zo’n CD-opname en wat een mazzel: wij mogen 12 repetities meemaken in Mennorode, midden op de Veluwe.

("met de muziek mee..." naar de kapel, waar geoefend wordt)


We beginnen met zingen en eindigen met zingen. Tussendoor wandelen, eten, keten en… breien!

(In elke pauze wordt er gebreid voor de Olympische sjaal)

Ieder heeft een eigen kamer, wat heel fijn is, want je wilt je toch even terugtrekken, als het enigszins kan. Een weekeindje Malle Babbe is namelijk veel..., heel veel!


(het uitzicht vanuit mijn kamer)

Resultaat: de liederen zitten er heel goed in, de Olympische sjaal is 10 meter lang, de longen zijn verfrist tijdens heerlijke wandelingen. Veel optredens, die er niet om logen als zaterdagavond de Bonte Avond wordt gevierd.


(heerlijk oubollige act met beschilderde knieën)

(Act van Jakkie en Nathalie)

Ik heb een lied gezongen met de gitaar, maar ik wacht nog op de foto. Als ik die heb laat ik 'm zien... (tenminste... als ik om aan te zien ben....)

Eens te meer realiseer ik me wat een gezegend mens ik ben…



(Ergens in de bossen bij Mennorode in Elspeet...
's zomers kun je hier bosbessen plukken)


Zangweekeinde

13 comments:

Ibella said...

Ik kan me voorstellen dat het heel gezellig was, met zo`n koppel vrouwen weg, op zo`n prachtige plaats. De avonden zullen vast hilarisch zijn geweest.
Tja en nu het gewone leven weer.

gerdaYD said...

Wawwww, zo te zien en te lezen had jij een superleuk weekend, mijn lieve Marlou!
Heerlijk, ik ben zo blij voor jou.
Voor herhaling vatbaar zeker?
En, OT: ik hoop zo voor jou dat Sonja je helpen kan, hihi. Maar zoals ik jou ken, zo'n sterke vrouw, zal het je beslist in je eentje lukken!
Nog een fijne nagenietdag gewenst, met alles er op en er aan!

klaproos said...

dat ziet er heerlijk uit marlou:-)
ja ik wil j e graag met gitaar zien, en hoezo als ik eruit zie,
ik zie een stralende persoonlijkheid,
een waar ik graag naar kijk:-)
die act met die blote knietjes lijkt me wel heel erg leuk marlou,

lekker wandelen....
ja dat gaan wij ook zo doen,
xxx

Fluitenkruid said...

Wat doe je toch een leuke dingen, en fijn dat er nog herhalingen gaan komen x

Jelle Droeviger said...

Vrouwen halen méér uit het leven, dát mag wel worden vastgesteld. Stel je eens voor, dat ze er niet waren: los van het feit dat het verschijnsel "mens" dan zou uitsterven, zou er een enorm gebrek zijn aan kristal-heldere stemmen, zachtheid, liefde, mededogen, aanhankelijkheid leukheid en onbevangenheid.

En aan brei-werk.

Kortom, het leven zou een hel zijn.

Laten we alle zingende, en ook de breiende vrouwen koesteren. Ze zijn het dubbel en dwars waard.

Jelle Droeviger.

Marjolijn. said...

Hoi meis,
Dat is een heel bijzonder weekend geweest. Ik ben erg benieuwd naar de CD straks.
Nu weer wat anders op het programma, goed leren foto shoppen, ook dat gaat lukken en is heel leuk. Succes hé, fijne dag vandaag.

Liesbeth said...

Dat ziet er gezellig uit. Ik weet idd wel dat daar heel veel voorbereiding aan vast zit. Ik heb ook ooit in een koor gezongen wat iedere week op de radio kwam. Verder heb ik nog een linkje voor je, ik moest aan je denken..ik maak er wel 1

http://www.zonneglossis.nl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=9&Itemid=68

wim said...

Was het dicht bij het Kröller Müller ?? Zo laat ik ook eens wat horen ;-)))

Han said...

Dat lijkt me ook wel iets met een groepje vrouwen een paar dagen op de Veluwe. Zo maak wel van je leven een groot feest.

Di Mario said...

Het is zo heerlijk op de Veluwe. Ik kijk weer uit naar de lente en de zomer.. Dan is de temperatuur wat beter.

Love As Always
Di Mario

Anne said...

het lijkt me een heerlijk weekend geweest.
21 april, leuk dat er zoiets moois ontstaat op de dag dat ik verjaar:))

Lutje said...

je ziet direct dat het een gezellig uitstapje was, en die foto van jou met je gitaar wil ik ook wel eens zien hoor!

Anonymous said...

Wat een feest om dit weer allemaal terug te zien.
Ik wil volgende week weer naar Mennorode.
De dirigent.