01/03/2010

Een warm welkom thuis

warm welkom
De sjaal hangt in de bomen:
(dat ene groene stuk is van mij!!)


et koor en de Olympische sjaal


Niet alleen gouden keeltjes, ook gouden handjes....


Inmiddels heeft Vrouwenkoor Malle Babbe een sjaal ingeleverd bij Haarlem City Marketing van meer dan 20 meter.

Heel leuk allemaal.
Lekker gebreid. Lekker warm geworden. Goed groepsgevoel…
Je kent het misschien wel.

Maar…
ja, dat dacht je misschien wel… er komt vast een “maar” en inderdaad er ligt mij een brandende vraag op de lippen… Wat wordt er met de sjaal gedaan, als de olympische helden zijn binnengehaald en gehuldigd?
Dat was de vraag…
Iemand van Haarlem City Marketing een idee???
(heette vroeger het VVV. Wat is er mis met de naam VVV????)
Enfin, niet zeuren... op de Groote Markt is een enorm podium gebouwd met als thema een huiskamer. Er staan enorme schemerlampen, de sjaal hangt aan de muren. Er komt een gezellig haardvuur.Het publiek mag de olympische sporters binnen halen met zang en dans…

Er worden oranje ovenwanten uitgedeeld en het lied "Warm Welkom Thuis" (op de melodie van YMCA) wordt aangeleerd, zodat de spelers het sportieve spektakel met een warm gevoel kunnen afsluiten.
Of ik er heen ga? Ik weet het nog niet. Ik ben niet zo van de massale bijeenkomsten.
Maar het is wel hier om de hoek: drie keer vallen en ik ben er...
Ik denk er nog over na. In ieder geval gaat het feest rond 16:30 beginnen!

Om 13 uur staan de eerste supporters al vooraan bij de dranghekken te wachten.


Ook de bloemen staan al klaar om straks uitgereikt te worden...
De stad is in rep en roer. Ik mag niet eens
meer op de fiets de stad in!




De sjaal

12 comments:

klaproos said...

:-)
drie keer vallen.....
wat een grappige uitdrukking marlou,

ik hoop toch dat je gewoon 6 stappen zet dan ben je der ook:-)
gezellig met de meiden :-)
en de sjaal is machtig lang geworden :-0
xxx

gerdaYD said...

Inderdaad... gouden handjes! Wawwww dat hebben jullie weer mooi voor elkaar gekregen lieve Marlou! En heerlijk dat het in die reuzenkamer te zien valt. Hopelijk krijgen we ook daar een fotoverslag van?
Fijne dag meid, maak er iets lente-achtigs van hé!

Fluitenkruid said...

Wat een reus van een sjaal..
Veel plezier vanmiddag, volgens mij kan je die gezelligheid helemaal niet weerstaan ;-)

Marjolijn said...

Wat is die sjaal mooi geworden..!!
Ik ga er vanmiddag goed opletten of ik hem zie.
Het warme welkom thuis wordt uitgezonden vanaf 16.15 uur op Ned 1. Dus je kunt ook eerste rang zitten voor de buis.
En hoef je ook niet te vallen....haha, een leuke uitdrukking.
Fijne dag vandaag meis.

Liesbeth said...

haha lijkt me leuk, die reuze kamer en dan die sjaal daar.. amuseer je!

Ibella said...

Volgens mij zag ik een vooraankondiging op SBS, over de sjaal, maar ben daarna in slaap gevallen. Ik zal vandaag weer kijken.
Ik zou er toch maar naar toegaan, het is maar 3x vallen.

Ineke said...

Hoi Marlou,
Wat een prachtige, fleurige sjaal! Fantastisch!!
Wat een enig gezicht, jullie hele groep met die kleurige sjaal!
Ik ga vanmiddag voor de buis kijken, zoals Marjolijn adviseerde.
Maar eerst ga ik m'n fotografische oogst van vanmorgen bekijken: sneeuwklokjes en de eerste krokusjes.
Dag Marlou, fijne middag, geniet ervan!

Fluitenkruid said...

Hé Marlou, hoe was het?
Bedankt voor je link van de raamkatten, prachtig, daar hou ik zo van x

wim said...

Drie keer vallen!!
Daar hou je blauwe knieën van over.

Han said...

Ik heb vanavond nog op de TV gekeken of ik jou of de sjaal nog zag maar nee hoor niets te zien, JAMMER!

Anne said...

de sjaal zag ik in de bomen hangen,leuk.
en wat een mensenmassa.
ik kan me voorstellen,dat je thuisgebleven bent.
op de tv zag je meer:))

Di Mario said...

Als je niet met de fiets mag... dan maar met de auto toch.. ;-)

Love As Always
Di Mario