11/07/2010

Alice in de kunst




In Barneveld is tot en met 30 oktober in het Veluws Museum Nairac een grote expositie van kunst, gebaseerd op Alice in Wonderland. Op de tentoonstelling is een enorme selectie te zien van de mooiste prentenboeken en… een aantal originele tekeningen.



De allereerste illustrator was John Tenniel. Hij tekende Alice als een ernstig meisje met lang golvend haar, een jurk met een schortje en schoentjes met bandjes.

Als je deze expositie bezoekt kom je in het konijnenhol, schuif je aan bij de eeuwigdurende Teaparty en speel je een partijtje croquet met de Hartenkoningin…

En... wat ik heel leuk vind, is: Alice is veelvuldig bezongen. Mijn favoriete zangers Tom Waits en Bob Dylan konden niet om dit tere poppetje heen.
Tom Waits maakte er zelfs een CD van "Alice".
En Bob Dylan maakte en zong het lied Tweedle Dee Tweedle Dum..

Toch wel grappig, dat deze "boosaardige" zangers zich over dat kleine grietje ontfermden....

11 comments:

klaproos said...

mooi om t e zien marlou, dat een figuurtje
zoveel mensen kan inspireren hé..

maak er een fijne zondag van hé,
xxx

Di Mario said...

Hoeveel mensen hebben hun kinderen er naar vernoemd denk je.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn said...

Dan denk ik te weten waar een van je volgende vrije reisdagen naar toe zal gaan...
Leuk hoor..!!
Nog een fijne zondag wat rest.

Liesbeth said...

Nee nooit geweten. Ik vind het erg mooi allemaal. Het lijkt mij i.i.g de moeite waard om daar heen te gaan. De naam alleen al heeft iets magisch.

Liesbeth said...

Nee nooit geweten. Ik vind het echt heel mooi. Haar naam heeft iets magisch.

Annet Lemaire said...

Lieve Marlou,

Tjitske is enig én geknipt voor die rol.

Verkoelende kus van Annet :*)

wim said...

Waarom moet ik toch denken aan Marilyn Monroe?

Lutje said...

bob dylan; dat wist ik niet, ik heb er veel cd's van maar dit staat er niet bij...
Nog een leuke week en morgen kom ik hier weer wat bijleren van alice

Yvette said...

wat is ze veelzijdig geroemd.
En door mijn lievelingszangers bezongen ..tom waits!!!!!!!!!!

gerdaYD said...

Jaaaa, Tom Waits is er ook bij, mijn top in de hedendaagse muziekwereld! En natuurlijk kon jij er ook niet omheen, ik durf er bijna om te wedden dat jij zijn werk ook apprecieert lieve Marlou.
Heerlijk log, vol wonderlandplezier, blij dat je het allemaal even voor ons op een rijtje zette. Ik althans heb er van genoten, dankjewel!
En ik hoop dat je een reuzefijn weekend had. Doe het vandaag nog maar eens allemaal dunnetjes over... wat zeg ik? Dikjes!
*wink, big smile*

Anonymous said...

Hello. And Bye.