12/01/2011

Nou even je oogjes dichtdoen

.



Ik fiets door de stromende regen richting een warm kopje gemberthee.
Het is niet erg dat het regent. Het zijn hele fijne druppeltjes, die mijn gezicht heel zachtjes heel nat maken.
Lekker fris. Ik houd van koude wangen. Maar dat is dan ook het enige. De complete rest moet droog en warm blijven.

In de verte loopt een man. Hij duwt een wandelwagentje. Met één hand, want zijn rechterarm zit in het gips. Zeker destijds uitgegleden op een ijzige stoep.
Als ik dichterbij kom hoor ik, dat hij met het kindje in de wagen aan het babbelen is.
En juist als ik passeer hoor ik hem zeggen: “Nou even je oogjes dichtdoen…”

Ik ben weer helemaal terug in de tijd: mijn kindje wil niet in haar bedje slapen. Ik leg haar in het wandelwagentje, want al rijdend valt ze meestal vanzelf in slaap. We wandelen door het Sarphati-park en bij de fontein hoor ik mezelf zeggen: “Nou even je oogjes dichtdoen…”

Je kunt je toch zo gelukkig voelen, als je kindje lekker ligt te slapen… 
Dan bestaat de hele wereld even niet meer…
Dan lijkt het wel of altijd de zon schijnt...


 .

15 comments:

Anonymous said...

dat zal een heerlijk gevoel geven, ik ken het niet, maar ik weet wel dat wanneer mijn diertjes het fijn hebben...
ik ook zo gelukkig kan zijn marlou:-)


klaproos
xxx

Han said...

Ja dat ga ik over een uurtje doen maar eerst even de blogjes langs.

Roosje said...

hahahaaa, was ik dat?
en ik deed dat weer bij Wijs en Pier (en jij ook natuurlijk)!!!

Di Mario said...

Owh maar dat is zonder meer waar... Een slapend kindje is het mooiste om te zien.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Een Miniatuurtje, Marlou, maar dan wél een met een hoofdletter. Wat kan eenvoud toch een kracht hebben.!

Ik weet níets van de tijd dat ik in zo een wagentje lag en mijn moeder iets dergelijks tegen mij murmelde. Ik heb zojuist mijn oude moeder er naar gevraagd, en ja, zíj wist het nog wél.

Ze kreeg een nóg mildere uitdrukking op haar gezicht, en ze zei: 'ja, jongen dat was een mooie tijd...'

Jelle Droeviger.

Leibele said...

Ik moest gewoon gaan fietsen met m,n zoontje in z,n fietsstoeltje aan et stuur en een kussentje over de stuurgeval gedrappeerd . Sliep hij zo.

Marjolijn said...

Ja, vond het op de afdeling ook altijd heerlijk als alle kindjes goed sliepen, zeker in de nachtdiensten.
En bij een eigen kindje kan ik me dat gevoel helemaal voorstellen.
Fijne dag vandaag meis en probeer een beetje droog te blijven...!!

Lutje said...

ik herinner het me ook, dan kunnen die zo genieten en dan zijn ze zo braaf, ook achter in de auto viel mijn zoon direct in slaap...

John said...

Ik vind koude wangen ook lekker, maar ook de frisse koude wind tegen mijn benen. Daarom jogde ik voorheen altijd met klorte broek. Ook in de winter. Ik zou datliefst nog doen, maar mijn doelen zijn veranderd waardoor ik geen risico kan gaan lopen..

gerdaYD said...

Ontroerend mooi, dit schitterend geschreven logje lieve Marlou... Hier heb ik geen woorden voor, en zal er dan ook niets aan toevoegen. Zou dat ook niet kunnen, het is gewoonweg àf!
Fijne dag nog meid, geniet dààr ook van hé!

Fluitenkruid said...

Heerlijk als ze zo lekker weg zakken in een diepe slaap...

Sjoerd said...

Ik parkeerde mijn kinderen altijd in de auto. Zelfs zonder te rijden met de hond ernaast sliepen ze na een minuut of twee...

Annet said...

Even helemaal terug in zo'n gelukkig moment....wat een heerlijk gevoel...

En dan is er gemberthee....

Fijne dag Marlou.

Dág!

Annet X

Anonymous said...

Wat een mooie mijmering. :-)

Annet said...

Dit hoorde ik van Eva (Jeetjemina) heb nog niet gekeken op het krantenblog. Ik dacht beneden op de bank ook 'jeemp wat een bedrag' ...

Heb net gekookt en vond daarin mijn rust. Het is een rustige saus geworden. Voor bij de lasagne of lasagna, nu weet ik het weer niet:)

Eet smakelijk Marlou.

Hasta la pasta van Annet