31/01/2011

Wintertijd...stamppotjestijd

.

Wintertijd is stamppotjestijd.
Dat is dan ook wat ik zo lekker vind aan de winter.

Hier heb ik een ongewone combinatie: een stamppotje met raapsteeltjes, ijsbergsla en paddestoelen.
Rare combi, niet?! Maar lekker...........

 Raapsteeltjes

Wat heb je nodig voor 2 personen: 

1 pond aardappels
2 uitjes
1 bosje raapsteeltjes
½ krop ijsbergsla
2 ons paddestoelen
25 gr boter
mespuntje nootmuskaat
peper, zout
olijfolie
150 gr oude kaas in blokjes


Maak van de aardappelen op jouw manier je allerlekkerste romige puree (met nootmuskaat!)
Bak in de olijfolie de fijngesnipperde uitjes en de paddestoelen.
Snij raapsteeltjes en ijsbergsla in reepjes.

Schep de paddestoelen, raapsteeltjes, ijsbergsla en oude kaas door de puree en serveer direct.
Kind kan de was doen. 



Laat maar weten wat je er van vindt!

.

10 comments:

Fluitenkruid said...

Ik weet nog goed dat wij jaren geleden een Odin groenten abonnement hadden genomen en bij het eerste tasje Roos vol verbazing een bos raapsteeltjes omhoog hield, geen idee wat we ermee moesten doen :-)

klaproos said...

lijkt me heerlijk marlou,
mijn vader was gek op raapsteeltjes, maar ik ehh vond ze als kind niet zo lekker omdat die steeltjes zo in je keel bleven zitten :-)

misschien moet ik het nog eens uit proberen

xxx

Di Mario said...

raapsteeltjes... brrrr.. ik maak vandaag dan wel een stamppot.. maar toch wel met iets anders als ingrediënt.

Love As Always
Di Mario

Anne said...

mmmmmm,
ik heb kastanjepaddestoelen en andijvie in mijn groentenmand
en blauwe kaas.
daar kan het ook mee.
denk je niet:)))

Sjoerd said...

Ik kan me er nog niets van voorstellen...

Marjolijn said...

Lijkt me wel lekker, meis.
Ik zal het nog wel eens uitproberen.
Nu nog maar even niet.
Lekker gewandeld?
Fijne middag/avond nog.

Hans Huisman said...

Ooooh mevrouw.. Ik heb je receptje voor vandaag met belangstelling gelezen. Jaaa, lekker raapsteeltjes, lekker voorjaars. En ik heb een toertje gemaakt, naar de markt, geen raapsteeltjes, naar de Albert Heijn, geen raapsteeltjes, ten einde raad naar de luxe groenteboer, in het straatje naar het station.. Geen raapsteeltjes, nee meneer, daar moet u nog een paar weekjes op wachten. Daar is het nu echt nog te vroeg voor! Tsss.. Of heb je in Haarlem een groentenjuwelier die ze al wel heeft?? Groetjes, Hans

Marlou said...

Ha die Hans!

Raapsteeltjesjuwelieren hebben gezegd, dat de raapsteeltjes inderdaad nog even op zich moeten laten wachten.
Maar als ze er eenmaal zijn, zijn ze niet te stuiten!
En word het smullâ, meneertje...

Ik hoor het graag...

Han said...

Raapsteeltjes, daar had mijn moeder het nog wel eens over, maar ik heb ze nog nooit gezien of gegeten. Maar het lijkt me een smakelijk hapje Marlou.

gerdaYD said...

Ooooo dat ziet er overheerlijk uit, hoe kan je toch met 'gewone' elementen zo iets smakelijk ogend maken? Kokkie komt beslist weer langs hoor, lieve Marlou, dankjewel!
Fijn weekend gehad? Kan je er weer tegen voor een weekje?