31/05/2012

Mozart Requiem

.


Overmorgen is een muzikale, grote dag!
Dan zing ik het Requiem van Mozart in de Sint Janskerk in het hartje van Gouda.
Van mijn eigen koor Vrouwenkoor Malle Babbe doet zo'n tiental andere koorleden mee met dit grootse evenement en reken maar, dat het genieten wordt!


Sint Janskerk vroeger 


We repeteren de hele dag, gaan 's avonds met z'n allen bij "Buiten" aan de Oosthaven een vooraf besteld etentje nuttigen en dan... het prachtconcert, waar ik weken lang op de altpartij geoefend heb!
Ben benieuwd of Mozart er zal zijn.
De vorige keer namelijk, toen ik het in de Philharmonie in Haarlem zong (klik) stond hij achter in de zaal gekke bekken te trekken. Het is me er eentje...


Het Requiem van Mozart... Hij heeft het in 1791 helemaal met de hand geschreven terwijl hij ziek op bed lag. Het laatste deel kreeg hij niet af, maar dat is door zijn vriend Süssmayer afschreven, geheel in stijl van Mozart zelf.


11 comments:

gerdaYD said...

FANTASTISCH! Wow, daar zou ik wel bij willen zijn om van je mooie alt te genieten, de stemmen van je Malle Babbes en het schitterend werk van Mozart... allemaal dingen waar ik heel veel van hou.
OT: hoe heb je hem herkend lieve Marlou? Hij deed nog zo zijn best er incognito te zijn... *wink, big smile*

Marjolijn. said...

Geweldig meis, na maanden oefenen, nu voor het eggie en nog wel in Gouda.
Maak er samen een mooie dag van.
En jouw Mozart komt vast weer kijken en wie weet wel weer gekke bekken naar je trekken.

Di Mario said...

Owh.. hij heeft het niet eens helemaal zelf geschreven. Dan had ik het niet gezongen hoor ;-)

Geniet van het evenement.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Het is niet anders mogelijk, Marlou, dat jij een heel mooie en zuivere stem hebt. Anders zou je nooit zijn toegelaten tot dit topkoor. Ook Wolfgang weet dit, en hij zal dan ook vrijwel zeker wéér achter in de kerk staan om de uitvoering van het Requiem op waarde te kunnen schatten. En om wat te dollen met de ongetwijfeld charmante vrouwen van Malle Babbe.

Jelle Droeviger.

John said...

Als ik beetje in de buurt had gewoon was ik even komen kijken. Nu is afstand niets, maar ik heb natuurlijk ook al andere plannen, en dna is een trip Zeeland Goude een te grote inbreuk op mijn tijd.

Veel plezier, en geniet er van.

klaproos said...

ohhhh marlou,
is er iemand die het gaat filmen en een er you tube van maakt,
zodat we het tóch kunnen zien,
alsjepliessss.
lijkt me hélemaal geweldig,

alvast heel veel plezier en succes hé meid, ik denk aan je,

xxx

Annet said...

Ja hij zal best gek gedaan hebben deze muzikale Waterman....

Het concert zal mooi zijn, als je met liefde zingt...

...klinkt dat door
in het hele koor...

Veel plezier Marlou omgeven door allerlei nootjes en rozijnen X x X

Sjoerd said...

Het zijn ook maar mensen die van grappen en grollen houden. Ook Einstein kon dat goed. Ik wens je in ieder geval veel succes en een fijne avond.

Yvette said...

piekeboo

Anonymous said...

In this waу, and a traіner to put heг at armѕ-length
because οf the Pаleo pure green coffee bean
еxtrаct, аnԁ even the mаndate to dο thіs a gоod
start for dгamatic гesults.

Here iѕ my homepage; webpage

Anonymous said...

free dating options is complex and varying fгom еra to era.
Arbitrage has аlso startеd bеcoming a poрulaг quantitative stгategy.


Feel free tο visіt my wеb page ::
hasslefreedatingtv.com
My website - dating