11/06/2012

Fryslân Boppe!

.
Met de hele mishpoge zaten we afgelopen weekeinde in een grote boerderij in Pingjum vlak over de Afsluitdijk in Friesland. Met z'n 28-en twee honden.
Een kleine impressie van het wel en wee...


We maken een poule voor de wedstrijd Denemarken -Nederland.
Wie wint de 15 euro?!
Ik niet blijkt later, en Henry al helemaal niet, want die dacht, dat Nederland met 7-1 zou winnen!
Maar enfin.
Vol goede moed starten ze met het Wilhelmus, in de hoop, dat de aanmoedigingen zullen helpen!


Nou niet dus... want daar is het doelpunt van de Denen.
Totale verslagenheid in de boerderie. Het is een tijdje heel stil. Maar dan komt de goeie zin er weer in en wordt er geroepen en gezongen en gestampt...
Dat laten we toch niet op ons zitten. Hup Holland Hup!
Maar mijn broer heeft er een zwaar hoofd in... 


Huntelaar had er eerder in gemoeten. En van der Vaart. Het gouden duo.
Maar nee, hoor Robben probeert alles alleen en overspelen is er niet bij. 
Je leest het al: ik heb geen verstand van voetballen. Maar ik vind het samen kijken wel heel erg leuk.
Helaas, het komt nooit meer goed. En uiteindelijk verliezen "we"...

Gelukkig is er eentje die nergens mee zit. Fryslân Boppe voor dit kleine grietje...

.

foto's: Henry Kloostra en Marlou Witzel Uhl


10 comments:

vilterietje said...

....ach....woensdag beter! 😜

klaproos said...

whaahahha
je hebt schik voor 28 gehad toch:-)
en dat is het belangrijkste,

toedeloe mamalou, sie tomowoe:-)

xxx

Marjolijn. said...

Ha, dat was een weekendje heerlijk genieten...!!
En ....woensdag nog een nieuwe kans op beter toch.
Fijne dag vandaag meissie.

Di Mario said...

Woensdag gaan we weer met zijn alle kijken.

Love As Always
Di Mario

Annet said...

Hi Marlou,

Mishpoge zo schrijf je dat dus, is een tijd geleden dat ik dat hoorde.
Ik zei al meteen 'ze verliezen' ik voelde het aan m'n water....
Ik keek ook niet echt met de laptop op schoot ipv de kat....
Maar ik zei niet 'ze verliezen' maar 'Denemarken wint'....

Goed hè, die intuïtie werkt joh...

Fijne dag nog.

Liefs van Annet oet Drenthe:>)

Jelle Droeviger said...

Ja, het leek wel balletje trappen voor beginners.

Mijn juist honderd-jarige moeder vatte het aldus samen: FC Heerenveen zou wél gewonnen hebben.!

Dat kunnen ze in hu zak steken, dacht ik zo...

Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Droevig, meer kan ik er niet van maken...

gerdaYD said...

Ik wist niet dat ook jij zo'n voetbalfanaat was lieve Marlou. Of kwam het omdat Nederland speelde en een beetje chauvinisme je niet vreemd is? *wink, big smile*
Hoe dan ook, aan je knappe reportage te zien hebben jullie een wel heel schitterend weekend gehad hé? Blij voor je!

Yvette said...

oooh Marlou...hihi
ga le vanavond weer/?

Anonymous said...

Leuk om te leze Marlou! Ik vond het super jammer dat ik er niet bij kon zijn dus zo kan ik toch een beetje meelezen/leven :)

Aafje