01/06/2012

Juni met Linnéa...

.
Ha! Daar heb je d'r weer...
Dat gekke grietje uit Zweden.
Nee.. het is niet Pippi Langkous, hoewel die ook zo gek als een deur is, 
maar mijn kleine favorietje: Linnéa!
Hier is ze met de juni-kaart:


Dit keer geen hoedje, maar een krans van paardebloemen.
Heb je die vroeger ook wel eens gemaakt? 
Of nu nog? 
Misschien met madeliefjes...
Hier is de "handleiding" voor het vlechten van een krans.


Zou jij er nu ook zo bij willen lopen? 
Zíj krijgt het voor elkaar! 
Dat vind ik nou zo leuk aan haar.
Die eigenwijze onbevangenheid.
Opa en de buurman hebben beiden een krans van Linnéa gekregen en dragen die met plezier...
In Zweden wordt de zonnewende uitgebreid gevierd met bloemkransen en muziek en dansen
rondom de midzomerboom.


.








8 comments:

gerdaYD said...

Oooo lieve Marlou, met dit schitterend log roep je leuke jeugdherinneringen bij me op! En als bedankje voor je steeds zo fijne logjes én je reacties bij mij:

bloemen bloemen bloemen
oh wat zijn we mooi
bloemen bloemen bloemen
oh wat zijn we mooi

ieder meisje dat je tegenkomt
elke purperen hei
elke cactus in de lentezon
elke dikke bij
haal een bloemetje of twee erbij
een mooie ruiker aan je zij
iedereen van de partij
met een hawaiaanse bloemenkrans

kom en doe de bloemendans

zet je heupen aan het werk
wieg naar links en wieg naar rechts
en je armen worden blaadjes
hou ze aan je zij
zet je heupen aan het werk
wieg naar links en wieg naar rechts
doe de bloemendans
bloemendans
Doe de bloemendans
waggel heen en weer als een gans
doe de bloemendans (...)
© K3
... ik zou het je graag eens horen zingen, met die mooie alt van jou!

Marjolijn. said...

Oh, dit is weer een hele mooie.
Ja, vroeger als klein meisje, maakte ik altijd bloemenkransjes van madeliefjes.
Die droeg ik dan de hele dag, tot ik naar bed moest.
Fijne dag vandaag meis.
Vandaag veel thee met honing, dan kun je er morgen goed tegenaan.
Veel zangplezier en een fijn weekend.

klaproos said...

ohhh wat leuk, breng mee, dat wil ik ook,

:-))

lijkt me machtig,
maak je er een kopietje van voor me, want kransen vlechten.....
da's het mooiste wat er is op een warme dag in mei :-)

xxx

Di Mario said...

ik heb er zelf nooit zo bijgelopen, maar we maakte weleens kransen van bloemen.

Love As always
Di Mario

John said...

Heel veel bloemenkettingen gemaakt vroege, maar ook met mijn kinderen natuurlijk. En nog als nichtjs en neefjes dit willen.

Een goed w-end voor jullie

Yvette said...

zie je blaf al lopen met een krans van paardenbloemen?
Shuka heeft er eentje met margrietjes en tof, wat zullen we tovke geven?

Sjoerd said...

Ik zie mezelf niet echt zo lopen...

gerdaYD said...

k heb het over een croissantje in de oven,
ontbijt op bed naar boven,
doe de gordijnen open, voel de zon in je ogen
schijnen, blingen, de vogeltjes zingen,
het leven dat zit vol met van die schitterende dingen. (...)
© Lang frans & baas b

Fijn weekend lieve Marlou, jouw tijd is weer helemaal gewijd aan je lieve verloofde hé? Geniet van elkaar van van het leven!