23/08/2012

Amfibie

.
Stel, je bent architect. Een jong mens, vol verwachtingen en bruisende ideeën.
En je doet mee met een wedstrijd, waarvan de strekking ongeveer luidt: bouw een soort van zomerhuis, of weekendhuis voor "als-het-water-komt".
Wat doe je dan?
Dan ga je aan de slag met je ontwerperspotlood en je ontwerppapier. Je pak je liniaal en tekent en tekent.
Ook gum je het een en ander uit, of je maakt een prop van je papier.
Maar dan...
Dan is het ontwerp klaar.
Je hebt iets bedacht, waarvan je denkt: "Laat het water maar komen!"

Misschien heb je een huis op palen getekend.
Of een huis, dat helemaal van piepschuim is gemaakt en dat gewoon gaat dobberen als het water komt.
Of je hebt een huis bedacht, dat op pontons is gebouwd en dat vanzelf mee omhoog gaat met het water.
Dat laatste, dat huis op de pontons, de AMFIBIE, dát is het huis waar ik twee weken op gepast heb.
Het ligt aan de Noorderplassen vlakbij Almere en heeft een tuin en een moestuin en een trampoline en een dakterras vol tomatenplanten en een buitenkeuken.
En er wonen tijdelijk twee katten, Lola en Vlekkie.
Dus, allez... aan de slag!


8 comments:

Marjolijn. said...

Fijn meis, en genoeg te doen.
Ik zie je zelfs wat sprongetjes maken op de trampoline.
Ook goed als ochtend gymnastiek.
En natuurlijk de verse tomaten, ook helemaal goed.
De poezen hadden samen met jou heerlijke weken..!!
Fijne dag vandaag.

John said...

Ja, wat geweldig dat dat huis dan na de wedstrijd tot ontwikkeling wordt gebracht. En dat jij er dan 2 weken vakantie hebt gehouden. Want dat heb je natuurlijk wel een beetje tussen het oppassen door :D

klaproos said...

Lijkt me geweldig loutje,
de foto gaat bij mij niet open,da's dan wel weer jammer hé,
maar ik kom der voor terug, doooont wuwwie:-)

maak er een zalig dag van met kikkersprongetjes van vreugde hé:-)

xxx

Han said...

Jij geniet toch wel met volle teugen van het leven Marlou, een zeer goed idee blijf hier in volharden.

Annet said...

Lieve Marlou,

gister was ik toch zo moe en heb je wel gelezen maar dat wist je niet;)

kende dit droomschip ook van je mail...zo bijzonder...

Bijzondere wonderen, ik ben er gek op...

Liefste groetekus!

Sjoerd said...

Dat lijkt me heerlijk en veilig wonen. een zondvloed kun je doorstaan...

christiene said...

Ha Marlou,je hebt mogen proef wonen alles bij de hand.
Dit is toch genieten echt vakantie.
Groetjes Christiene.

gerdaYD said...

Jij hebt in dit mooie huis beslist een heerlijke tijd gehad hé lieve Marlou? En zoals Han al zei: jij geniet van het leven, en daar ben ik zo blij om! Doe zo verder hé en begin daarmee in dit weekend, geniet daar ook van én van je lieve Henry!
OT: ik had kunnen denken dat jij die voorganger was (Marjolijntje verklapte het me hihi) dus bedankt schat!