17/10/2012

Kaandorp!! (2)

.
De jonge ober gaat die avond bij zijn moeder langs en vertelt, wat hem die middag is overkomen.
Van Vrouwenkoor Malle Babbe, dat speciaal een door haar gecomponeerd liedje zong en dat-ie toen zo verlegen werd, maar dat het zo leuk was en wat een gekke, leuke vrouwen en die Leny!

Brigitte veert overeind!
Dat liedje, ja dat weet ze nog wel: van die zomerse dag en die ober en wijn en bier...
Heeft ze speciaal voor Malle Babbe geschreven op een melodie van Haydn.
En meteen even vierstemmig, jongen! Meteen vierstemmig...



Er begint wat bij haar te broeden.
Vrouwenkoor Malle Babbe, waar ze zelf ook bij gezongen heeft... 30 jaar geleden... Waar blijft de tijd...
Misschien...
Je weet maar nooit...

Eerst Leny bellen. Leny is Malle Babbe's dirigent en nog steeds een goeie kennis van Brigitte.
Ze legt haar plan aan haar voor en... en...
Leny vindt het een goed plan.

Morgen verder!
.

10 comments:

Marjolijn. said...

Ah daar broeit wat moois, lees ik.
Ik ben benieuwd meis.
En kom morgen terug voor Kaandorp 3.

Fijne dag vandaag en het is weer woensdag dus lekker zingen hé..!!

gerdaYD said...

Ooo, wat een cliffhanger! Blijven we nog lang op onze honger zitten wat het vervolg op dit knap geschreven verhaal betreft lieve Marlou?
Heerlijk, die avonturen van jou, ik kan er maar niet genoeg van krijgen!
Fijne keerdag meid, geniet er van ook al regent het weer maar eens...

Jelle Droeviger said...

En meteen even vierstemmig, jongen! Meteen vierstemmig...

Een schrijver is geboren. Godfried Bomans zou hier nederig terugtreden.

Jelle Droeviger.

Di Mario said...

Ik voel wat broeien, maar wacht geduldig af.

Love As always
Di Mario

Sjoerd said...

Gisteren had ik het goede antwoord, nu wacht ik even af, maar het beloofd leuk te worden.

John said...

Mij n vermoeden van een van de staartjes komt dus uit.
Kijk eens aaan.
Wat zullen jullie/jij in je nopjes zijn :D
Ik kan me de blijdschap wel voorstellen :D

klaproos said...

ahhhhhh
mijn vermoeden gaat de goed kant op marloulou..

ik vermoed namelijk... ehh nee dat ga ik niet verklappen, dat lees je morgen del flappie:-)

herrrrlijk voor jullie



xxx

Annet said...

Annelies van der Pies, zong ik een tijd maar dat is voorbij:*)

Benieuwd...het is zó morgen....

'k Ga theewater opzetten Marlou!

Koekje erbij?

Liefs van Annet X

Anne said...

hey, je blogt weer
en ik zit te ver weg om je elke dag te volgen.
misschien volgende week of wat later als ik terug ben uit egypte:))

Han said...

Je bouwt de spanning mooi op Marlou, en kom zeker morgen langs om verder te lezen!!!!
Grüß Gott.