08/02/2013

Voor Ari

.

VOOR ARI

Lieve Ari
Wees niet bang

De wereld is rond
en dat istie allang

De mensen zijn goed
De mensen zijn slecht

Maar ze gaan allen
dezelfde weg

Hoe langer je leeft
hoe korter het duurt

Je komt uit het water
en gaat door het vuur

Daarom lieve Ari
Wees niet bang

De wereld draait rond
en dat doettie nog lang


Jules Deelder  (voor zijn dochter Ari...)




'Voor Ari van Jules Deelder' is een van de gedichten van Jules Deelder. 
Het is niet zomaar een gedicht. 
Je hebt namelijk een fiets nodig (goede wandelschoenen mag ook) om het hele gedicht van A tot Z te kunnen lezen. 
Hoewel het gedicht slechts 16 regels lang is, is dit vers toch het langste gedicht ter wereld!

Het gedicht staat geschreven, over beter gezegd getegeld, over de gehele wand van de fietsbuis van de Benelux tunnel onder de Nieuwe Maas tussen Vlaardingen en Pernis.

(De hele tunnel hebben we op 25 maart 2013 gefietst! Echt de moeite waard om eens te doen. Vouwfiets mee... Uitstappen op station Vlaardingen-Oost.
Dan fietsen richting Hoogvliet)

.


14 comments:

Marjolijn. said...

Dat is wel heel bijzonder..!
Mooi dat muurgedicht.
Ik ben blij dat mooie gedichten zo een heel bijzonder plekje krijgen.

Fijne dag vandaag meis en op naar een mooi carnavalsweekend.
Je zal niet gaan hossen en springen, maar wie weet zie je er toch wel wat van.

Sjoerd said...

Haha, als ik dit lees heb ik een lange weg gespaard...

Di Mario said...

Mooi, simpel, goed.

Love As Always
Di Mario

gerdaYD said...

Wow, dit is inderdaad een wel heel bijzonder (lang) gedicht! Bedankt lieve Marlou, ik kende het niet dus je hebt alweer een gat in mijn cultuur gedicht!
Hopelijk gaat het weer een stukje beter met je knie.... kan je dan wel nog niet volop springen en dansen, moge de pijn toch verdwenen zijn!

Jelle Droeviger said...

Ja, Marlou, je hebt hiermee een waarachtig gedicht te pakken.

Ritmisch, verrassend, geen woord teveel, met een dieptelaag, verlangen oproepend, verwondering wekkend, en aanzettend tot zélfonderzoek...

O, mocht ík maar eens zo vereeuwigd worden.

En wat een mooi idee, op die lange tegelwand. Laat die Rotterdammers maar schuiven.

Jelle Droeviger.

Yvette said...

marlou, wat een gezelligheidheid op de vrijdag morgen...
ik heb zo heerlijk gelezen van jouw originele blogjes, genoten van jouw pure gedachtes
ach...marlou wat ben ik blij dat ik je ken
,wie kiep in tutsch

John said...

Erg origineel gedaan zo.
Ik zag Deelder eens live in Goes.
Je begrijpt dat ik dus een liefhebber ben van zijn werk.

Die tegels zal ik niet snel lezen, maar dankzei jou log toch een beetje.

Petr@ said...

Hoi
Ja heel mooi gedicht. Hij schreef dit voor zijn dochter Ari.
Het is een heel bijzondere man.

Liefs Petr@

fotohanvogel.blogspot.com said...

Een bijzonder mens die nacht burgemeester van Rotterdam.

gerdaYD said...

O ja, waar ook: het is weekend en dan ben jij, samen met je Henry, de pijp uit hé dus komt er geen nieuw log vandaag. Veel plezier lieve Marlou, hopelijk is die knie in zoverre beter dat je zelfs op krukken, een beetje dansen kan!

klaproos said...

wat een leuk idee marlou,
je fietste en fietst en kijkt alleen maar naar links:-)

als je daar geen stijve nek van oploopt:-)

hihi

geweldig gedaan.
xxx

gerdaYD said...

Ooooo mijn lieve Marlou, bedankt dat je even terug kwam om Lefla zo'n mooie verjaardag toe te wensen, je bent een schat!

Wim said...

Tijd genoeg op de fiets om even na te denken over,: "De aarde is wat we allemaal gemeen hebben"
:-)

Anonymous said...

Hе ѕmіled whеn he saw the Hello Kіtty Platіnum VIЅA.
I hаve never haԁ it so bad аnd feels like on thе fіelԁ,
Viсk can be pretty eхciting; but there are seveгal recipеs
for theѕe saltу lіttle fish. Furtheг, the ѕubsidіes
in clean enеrgу technology".

my site ... dating