26/03/2013

Nieuwe postzegel

.
Gisteren, 25 maart 2013, is een nieuw postzegelvel uitgekomen met de naam "1001 vrouwen"
Ontworpen door Roosje Klap. En dat is, jawel... mijn dochter! Ik ben apetrots!!


Je ziet er 6 sterke, opmerkelijke vrouwen op afgebeeld: 
Alexandrine Tinne, Anna Zernike, Maria van Oosterwijck, Belle van Zuylen, Maria van Bourgondié, Trijn van Leemput.
6 Sterke vrouwen uit de Nederlandse geschiedenis, ieder met haar eigen verhaal.


Zelf ken ik eigenlijk alleen Belle van Zuylen, vooral vanwege haar uitspraak:
"Ik heb geen talent voor onderdanigheid!"
In de andere vrouwen moet ik mij eens gaan verdiepen...
Hier kun je in ieder geval heel veel over het ontstaan van de postzegels lezen: STERKE VROUWEN

Je snapt: ik stond als eerste voor de deur van het postkantoor!
En kon het niet laten trots tegen de postbeamte te zeggen: "Mijn dochter heeft deze postzegels ontworpen!"

Volgende week dinsdag wordt het eerste velletje aan Maxima overhandigd. Roosje mag twee sterke vrouwen meenemen. En wie zijn dat? Mijn kleindochtertje en ik!
Dat wordt een groot feest, dat snap je wel...
En wat erg grappig is: wij zijn allebei republikein!
Sterk he!!
.

15 comments:

Marjolijn. said...

Je mag met recht trots zijn op die creatieve dochter van jou, meis.
Ze heeft weer een mooi kunstwerk afgeleverd.
Waar vind je zoveel sterkte vrouwen bij elkaar.

En dan dinsdag de kroon op al het werk, de overhandiging van het eerste velletje aan Maxima.
Weer sterke vrouwen bij elkaar.
Jij hebt gelukkig nog even tijd om passende kleding bij elkaar te zoeken voor deze feestelijke dag.

Veel voorpret alvast en verheug je Marlou.
Fijne dag vandaag.


די מריו said...

Ik mis toch nog wel jou op de postzegel. ;-) Maar het is wel bijzonder Marlou, dat is het.

Love As always
Di Mario

gerdaYD said...

Oooo ik kan het geloven dat je apetrots bent lieve Marlou! Wow, op zo'n dochter mag je terecht fier zijn... Ze heeft het toch maar mooi voor elkaar gebokst. Niet alleen dat ze het mocht ontwerpen maar ook dat ze er in slaagt jullie mee te nemen naar de feestelijke overhandiging van het eerste vel postzegels! En dat terwijl jullie republikein zijn hihi. PROFICIAT dus, geniet er maar lekker van....

Jelle Droeviger said...

Mozes kriebel, wat een leuk stukje, Marlou. Vooral dat "sterk he!!", aan het eind.

Je eigenste kind, dat een postzegel ontwerpt, waar alle Nederlanders aan zullen gaan likken, niet te geloven. Ik zou zéker. dubbel en dwars, naast mijn schoenen zijn gaan lopen in het zelfde geval.

Je snapt wel dat ik straks, mét mijn oude moeder, want die was ook al zo eigenwijs, voor de deur van het postkantoor hier in Midsland ga liggen wachten. Koude of niet.

Jelle Droeviger.

merel said...

daar mag je zeker heel trots op zijn

John said...

Mooie prestatie van je dochter Marlou!

Als je toch bij maxima bent, en je bent republikein, kun je mss gelijk even het een en ander aankaarten?
Dat ze in de gemeente Middelburg bv 1.7 ,miljoen wegbezuinigen op de minima vanwege geld gebrek, maar 7 miljoen gaan uitgeven voor het kroningsfeest van haar man.

Marlou said...

Hai Redstar...

ja... of eigenlijk nee: 7 miljoen voor een kroningsfeest.
En dat overal in Nederland.
Ik vind dat een schandaal.
In deze tijd: het is 2013!!
Zoveel geld uitgeven aan iets wat totaal uit de tijd is.

In deze tijd... van stille armoe en van bejaarden, die in hun eigen poep moeten zitten omdat er bezuinigd is op het personeel.

Ik had het veel meer van deze tijd gevonden, als het na Beatrix afgelopen zou zijn.
En dat we dan een republiek zouden worden.
Want ja... je bent republikein of niet...

groet van Marlou

.






klaproos said...

ohh ja wat is dat iets om trots op te zijn loutje,
zelfs ik ben het al omdat ik jou ken whaaaa.

sterke vrouwen,
daar hou ik van:-)
die hun mannetje staan als het erop aan komt,

zo ken ik er nog wel een paar :-)

"fantastisch mooi loutje"

xxx

Sjoerd said...

Haha, een schitterend verhaal. Maar je mag best best trots op haar zijn, ik vind ze ook uitermate mooi vorm gegeven. En een bezoek aan Maxima zou ik ook niet afslaan, het is een bijzondere vrouw, ook al wordt ze koningin.

Petr@ said...

Ze zijn prachtig!!
Daar mag je zeker trots op zijn!
Wat leuk dat je mee mag.
Veel plezier!!

Groetjes Petr@

Annet said...

Ja trots natuurlijk Marlou!

Je zou er koningsgezind van worden, hihi ;)

Laifs van Annet ~o~

Prinses Annet said...

ja dat is niet fair, al dat geld...maar ja wat is nu nog normaal op deze wèreld....

christiene said...

Gefeliciteerd Roosje klap.
Heerlijk Marlou zo,n dochter daar mag je trots op zijn,wat zeg ik ja dat ben je ook.
Ik wens jullie al vast een feestelijke dag.
groetjes Christiene.

fotohanvogel.blogspot.com said...

Marlou, pas je wel op anders mag je naar de schoenmaker toe. Voor het naast je schoenen lopen. ;o)
Hartelijk gefeliciteerd met dit succes van je dochter!

Wim said...

Als "democraat" moet het toch ook plezierig zijn eens in gesprek te gaan met Maxima. Ik zou alvast met een openingszin in het Spaans beginnen ;-)