12/03/2013

No Impact Week, dag 2: vervoer

.
Ik koop nog steeds niets nieuws en ik produceer geen afval. Vooral dat laatste vind ik reuze moeilijk! 
WAAROM ZIJN DE KOMKOMMERS TEGENWOORDIG PER STUK VERPAKT???
Er is gigantisch veel in plastic verpakt!
Dus... ik let op: eigen boodschappentas mee en eigen plastic zakjes...

Vanaf vandaag deze hele week aandacht voor: verbrand caloriën, geen benzine.
Hoe kun je jezelf No Impact verplaatsen?!
Alle vervoer op eigen kracht!


Nou weet ik wel, dat het voor sommigen mensen moeilijk is om de auto niet te pakken.
Die kunnen niet goed lopen, of wonen te afgelegen. En aan die mensen vraag ik: laat de auto in ieder geval zo veel mogelijk staan. Rijd desnoods met iemand mee...
Ik heb makkelijk praten: ik hèb niet eens een auto en ik doe alles op de fiets: grote zijtassen voor alle boodschappen. Vanmiddag naar Amsterdam... met de trein en de vouwfiets!
Dit is mijn fiets, waarmee ik me vrijwel altijd vervoer:


De sticker: ÉÉN AUTO MINDER zit er al een jaar of 5 op...

Als je dan tóch met de auto moet: pomp je banden zo hard mogelijk op. Laat je auto niet stationair draaien bij stoplichten of open bruggen, en schakel zo snel mogelijk naar een hogere versnelling.
Ik ken iemand, die dit al jaren doet!!
.

6 comments:

Marjolijn. said...

Ja, er wordt heel veel in plastic verpakt, dat zou door de leveranciers ook al best wat minder kunnen.

Toch moet ik zo met de auto op pad, het is niet anders. Ikprobeer wel zuinig te rijden.

Fijne dag vandaag meis.

Di Mario said...

Maak er maar twee auto's minder van. Ik heb niet eens een rijbewijs ;-)

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Ja, dat is inderdaad de eerste stap, Marlou. Zélf beginnen, niet er over kletsen, maar doen.

Zelf laat ik mijn auto meestal geparkeerd staan, en ik heb berekend dat ie dan helemaal NIETS verbruikt. No impact at all...; Zo eenvoudig kan het zijn...

Jelle Droeviger.

klaproos said...

tja marlou,
ik lees het al,
helemaal meedoen kan ik niet,
want die auto is een waardevol ding voor me,

maar je hebt gelijk,
er zijn nog meer manieren om zuinig aan te doen met het millieu,
vandaag rijden we met alexandra mee, dat doet het goed hé:-)

dag vrouwke, kijk uit als je op de fiets gaat vandaag

xxx

Sjoerd said...

Ik heb een sportwagen voor mijn plezier... Ik zal hem niet gebruiken deze week, beloofd...

christiene said...

Het blijft moeilijk door dat alles al voor verpakt is.
Ik vind het knap van je dat je zo in zet Marlou.
Maar het is niet voor een dag een week een jaar maar voor altijd.
Maar ook wij doen ons best!
liefs groetjes
Christiene.