11/06/2013

Ik willem niet...

.
Om de inhuldigingsgekte te vermijden zijn mijn verloofde en ik rond 30 april een week naar Normandië afgereisd.
Inmiddels weet ik, dat wij niet de enige republikeinen in Nederland zijn...


Vooral in Amsterdam vind je binnen 5 minuten een aantal straatschrijfsels van anti-monarchisten.
Ik mag dat wel...
Hoewel ik moet toegeven, dat het nieuwe koningspaar het waarschijnlijk prima zal doen. 
Maar voor mij hoeft het niet. Het is 2013. Kom op, zeg...


Maar ja... je bent ergens tegen, je roept wat links en rechts, en helpt het?
Niet dus. Waarschijnlijk vinden de meeste mensen het wel safe. Of houden ze van het sprookje.
Ik vind het niet van deze tijd.


Vandaar dat ik er samen met mijn Henry van tussen ben gegaan.
En daar in Normandië...
NIETS!
Helemaal niets.
Heerlijk...

(foto's: Marlou Witzel)
.









9 comments:

Marjolijn. said...

Vrijheid blijheid, toch Marlou..!
Fijn dat jij daar genoten hebt.

Fijne dinsdag..!!

Wim said...

Ik willem ook niet :-) )))

Sjoerd said...

Ik sluit me helemaal bij je aan, maar dat wist je al...

gerdaYD said...

Toen ik deze slogan voor het eerst hoorde vond ik 'm fantastisch, en dat vind ik nog steeds. Ik weet dat jij republikein bent, net zoals ik. Maar blijkbaar heeft inderdaad het grootste deel van de bevolking behoefte aan dit 'sprookje' ook al kost het handenvol geld om het is stand te houden, en dat in deze tijd van crisis...

Jelle Droeviger said...

Het is aangenaam om te weten, Marlou, dat vluchten nog wél kan, in dit geval. Die schijnheiligheid even ontwijken. Zo een kwajongen, met die vrouw uit Argentina, waar wij dan nu onderdanen van zouden zijn. Het is een gruwel.
Dat potsierlijke voortschrijden in een hermelijnen mantel. Inderdaad niet om áán te zien.
Ik wil ze ook niet.!

Jellle Droeviger.

Annette said...

Leuk bord.
Kom uit een rood nest maar we keken thuis met veel plezier naar het bordes dat steeds voller werd.

Twee van mijn broers zijn ridder. De eerste weigerde (de tand des tijds).

En ik ben jonkvrouw, u begrijpt.

Salut à vous...

Na mij de zondvloed...

Kushandje Annette:>)

fotohanvogel.blogspot.com said...

Ach, zouden we gelukkiger zijn met een president als Mark Rutten?

Petr@ said...

Ik vind het een leuk stel Max en Lex.
Maar in Normandie was het vast nog leuker haha!!

christiene said...

Ha Marlou,of je het nou wil of niet hé.
fijn dat je het hebt kunnen ontlopen
en er een paar daagjes tussen uit bent geweest.
fijn dat je even langs kwam
een groet
Christiene.