24/06/2013

Straatschrijfsel...

.
Naast het grachtje waar ik aan woon loopt een pad. Het Houtmanpad. 
Een heerlijk schelpenpad...
Een tijd geleden omgedoopt in de Van-Doorn-In -Het-Oog-Pad.
Dit vanwege een wethouder, die een krankzinnig schreeuwend-duur idee heeft om het pad te asfalteren en er ingewikkelde constructies mee wil doen om fietsers een eigen pad te geven.
Misschien denk je: prima toch...
Maar hier bij "mijn" mooie Houtmanpad kan dat echt niet...


Het pad gaat een stukje onder een viaduct. Daar was die tekst geschilderd: 
Van-Doorn-In-Het-Oog-Pad. Voordat ik erbij was met mijn camera was de tekst al overgeschilderd.
Ook de tekst aan de overkant van het viaduct: weggeschilderd op last van de wethouder.

Nou zijn er gelukkig straatschilders, die daar wel raad mee weten.
Eerst heeft dit er gestaan:


Daar had ik, behalve de 33, eigenlijk niet veel mee.
Maar straatschilders vinden altijd zelf een oplossing.
Kijk maar. 
Deze straatschilder heeft er iets moois overheen geschilderd:


Mooi toch! Goeie tip voor wethouder van Doorn!
Handen af van ons schelpenpad: be good, do better!!

10 comments:

Marjolijn. said...

Tja, er zullen natuurlijk altijd voor en tegenstanders zijn.
De tip voor de wethouder is duidelijk, hopelijk ziet hij die ook.

Fijne maandag vandaag.

Jelle Droeviger said...

Wethouders moeten zich aan de wet houden. De wet wordt bepaald door de GemeenteRaad. De GemeenteRaad vertegenwoordigt de bevolking. De Bevolking wil GEEN nieuw asfalt daar. Wat kan politiek toch eenvoudig zijn...
Van Doorn heeft Verloorn..

Jelle Droeviger.

Petr@ said...

Wat een vervelende wethouders zijn er toch. Wij hebben er ook zo een gehad, sinds 2 maanden is hij weg gelukkig.
(hij kreeg het heilige kruis na :-))

De schilder is heel creatief in zijn oplossingen, ik hoop dat het schelpenpaadje mag blijven!

christiene said...

Als het aan jou ligt Marlou geen asfalt maar een schelpenpaadje zo als het hoort te zijn.
en de straatschrijfsels die houden we in eer.
fijne dag
Een groetje Christiene.

Annette said...

Ja een triest mennetje...

Las je toevallig over psychopathie in de VK....ze komen steeds vaker voor (of tevoorschijn) en bekleden vaak hoge functies...vandaar al dat gegraai (ze kunnen zich niet inleven in een ander)....

Leuk blogke!

Liefs, Annet

klaproos said...

da's ook een mooie kreet loutje,
dat kan iedereen wel gebruiken toch,
do good be better,
ga der meteen aan beginnen zo :-)

dag loulouboel.
ik wens je een heel fijne zonnige middag

xxx

Sjoerd said...

Grappig is het wel natuurlijk. Maar dat die man zijn eigen naam ergens aan wil verbinden...

fotohanvogel.blogspot.com said...

Gelukkig is dat malle plan niet door gegaan. Nu zullen ze er wel niet meer aan denken gezien de financiële situatie van de gemeente.

Wim said...

Ik vraag me steeds af hoe het komt dat beleidsmakers, eens ze verkozen zijn, zich gedragen als kleine keizers!

gerdaYD said...

Had ik bijna dit interessant log gemist... bij deze dus, dit inhaalmanoeuvre.
Ook ik hoop dat het schelpenpaadje mag blijven zodat jij er nog lang van genieten kan lieve Marlou, net zoals je hopelijk van de hele, zo te zien zonnige dag zal genieten!