10/07/2013

Huisarrest...

.
Drie aardige werkmannen hebben keihard gewerkt om de vloer van mijn gang te restaureren.
Nadat de nieuwe betonnen balken zijn geplaatst worden daar "broodjes" tussen gelegd.
Nee... we zijn niet naar de warme bakker gegaan...
"Broodjes" zijn in dit geval piepschuimen vloerdelen, ijzersterk en heel licht:


Daar wordt weer gevlochten betonijzer opgelegd en dan...
Dan wordt de betonnen vloer gestort.


Er ligt zo'n 5 centemeter dikke natte kledder op de "broodjes" en...
Ik kan het huis niet meer uit! Help! Huisarrest!!
Pas morgen mag ik er, en dan nog heel voorzichtig en op sokken, over lopen.
Als de mannen weg zijn staat de voordeur nog wagenwijd open.
Maar dat kan zo maar niet...


Straks komt er een boef en die flatsjt zomaar over de natte kledder...
Gelukkig heeft Buurman de sleutel en hij sluit de boel af.
Ik kan rustig gaan slapen...

8 comments:

Wim said...

Een zeer grondige aanpak. Daar is over nagedacht!

Marjolijn. said...

Mooi je nieuwe vloertje en kunstig gemaakt.
Dat vraagt om een dansje, als het helemaal droog is...!!
Wat dat kun je nu ongestoord doen.

Fijne dag vandaag.

gerdaYD said...

Wow, een mooi klusje dat wel heel snel geklaard is! Maar hihi, ik kan me voorstellen dat jij even moest slikken toen je merkte dat de voordeur wagenwijd open bleef staan na hun vertrek. Ik denk dat ze dat deden om het geheel wat sneller te laten drogen, maar hé, zo kon je toch niet naar bed! Gelukkig heb jij Buurman... jawel met een hoofdletter want hij heeft jou toch maar aardig uit de brand geholpen hé?
Proficiat meid, straks komen we allemaal naar je toe om zoals Marjolijn zei, een vreugdedansje op dit mooie vloertje te doen! *wink, big smile*

Jelle Droeviger said...

Mooie foto-serie, Marlou.! Iets maken uit niets...! Bouwers zijn kunstenaars. Ze geven mensen vastigheid en zorgen voor klein geluk. Ze strooien gul met vakwerk en precisie, met blijheid als resultaat. Ze laten mensen weer dansen en springen. Ze zijn goud waard.

Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Dat hebben ze even gauw gefixed. Dat is het voordeel van mensen die dit dagelijks doen. Die ervaring missen we als huis, tuin en keukenklusser.

klaproos said...

phewwww:-) anders had ik naar een voorbijganger geroepen hey hoo hey hoooooooo
willie m'n deurtje effe sluiten:-)

die hadden dat ook wel gedaan,
maar dit is wel een vloertje waar je u tegen zegt loutje,

blij voor jou dat de klus bijna klaar is,

dank voor je kaarsje


xxx

Di Mario said...

Pfff, gelukkig anders was ik nu nog even naar je toe gekomen om de deur dicht te maken.

Love As Always
Di Mario

Petr@ said...

Het ziet er zeer degelijk uit Marlou.Nog even en je kan weer dansen in de gang!
Neem je dan tegels of iets anders?

Gr. Petr@