01/11/2013

De schilderles

.
Zo nu en dan krijg ik schilderles op het atelier van Lenie Kamstra in Hillegom.
Klik op: Lenie Kamstra
Ik kan er niet echt heel veel van, maar ik vind het me toch een partij leuk om te doen!
Je bent een uur of drie alleen met schilderen bezig met je blik op oneindig en je verstand op nul.
Precies wat ik soms nodig heb...


De opdracht is: "Laat de zon schijnen in je schilderij"
Nou hou ik nogal van de zon, dus ik ga m'n gangetje.
Je ziet dat waar ik mee bezig ben van het begin tot aan nu.
Ik dacht aan een Frans zonnig landschapje.


Nou... de bodem is gelegd. Ik weet nog niet hoe ik verder moet, maar zo nu en dan krijg je advies van Lenie, dus die zal me wel iets wijzer kunnen maken...


De zon schijnt, dat zie je hoop ik, hoewel ik die bomen wel erg donker vind...
Het paarse is natuurlijk van een lavendelveld, want daarvan zijn er veel in het zonnige zuiden.
En als ik iets lekker vind ruiken, dan is het wel lavendel...


Er komt steeds meer op te staan, maar ik ben erg voorzichtig met iets nieuws aan te brengen.
Eerlijk gezegd ben ik nog helemaal niet tevreden.
Eergisteren ben ik in de vliegende storm naar Hillegom gefietst voor de derde les.
Nog steeds ben ik niet klaar, maar ik laat tóch mijn resultaat nu ook aan de andere cursisten zien:


Nou mogen we niets negatiefs over elkaars werk zeggen, dus dat komt goed uit.
Ze vinden het mooi en inderdaad... zonnig. 
Zal ik er nog wat aan doen, of zal ik het zo laten??
Laat maar eens weten...
.

14 comments:

Wim said...

Leuk expressionistisch!
Gauguin is er niks tegen :-)

Marjolijn. said...

Leuk Marlou..!!
Er schuilt een kunstschilder in jou.

Op naar een mooi weekend en geniet volop..!

gerdaYD said...

Wat zeg je, kan je er niet veel van? Persoonlijk vind ik dit werk meer dan geslaagd en zou er eerlijk gezegd niet veel meer aan veranderen: ik vind het gewoon àf...
Hopelijk oogt je dag even mooi mijn lieve Marlou!

Jelle Droeviger said...

Al heel gaaf, Marlou.!
Dat lavendel-veldje is perfekt van kleur. Het weggetje domineert in de afbeelding wel wat, maar ja, je hebt het wél nodig om bij dat lieflijke dorpje te kunnen komen... ~ Het enige dat ik zelf kan schilderen is een huisje, een boom, en een bloempot met bloem.

Jelle Droeviger.

John said...

Ha Marlou,

Schilderen is leuk. Ook al kan iemand het helemaal niet, het blijft iets creatiefs, en het is altijd leuk om creatief te zijn. Jou schilderij vind ik leuk genoeg voor aan een muur hoor. Waarom niet?
Ik zou het doen.

Ik wens je een kleurrijke dag

די מריו said...

Je hoeft ook niets negatiefs te zeggen van een ander, want ieder heeft een andere stijl en smaak. En de zon is altijd positief toch. Laat blik op oneindig en verstand op nul lijkt me ook wel iets.

Love as Always
Di Mario

klaproos said...

ik vind het mooi groeien loutje, maar ik denk dat het nóg zonniger kan :-)
maar heel erg mooi kleurig is het al,
en weet je, ik denk dat het hier zo mooi aan de muur zou hangen :-)

whaaaaaaaa:-)
past precies bij me:-)

dag loutje, een dikke knuffel uit het brabantse land, zo'n verse warme apfel knuffel:-)

dag lieverd,

xxx

Mirjam Kakelbont said...

Ik heb geen verstand van kunst. Wel kan ik zien of ik iets mooi vind of niet, en de jouwe vind ik mooi, Marlou! Volgens mij heb je talent, wat zegt je schilderjuf daarvan??
Geef je schilderij een mooi plekje...
Liefs Kakel

fotohanvogel.blogspot.com said...

Less is more may refer to: "Less is more", a phrase from the 1855 poem "Andrea del Sarto, called 'The Faultless Painter'"

Van mij mag het zo wel aan de muur Marlou.

Sjoerd said...

Ik zal ook niets negatiefs schrijven, je moet altijd naar de positieve dingen kijken.
Ik zie een zonnig Frankrijk,
Een landhuisje,
ik ruik de lavendel,
hoor de rivier stromen.
En dat allemaal in jouw schilderij.

gerdaYD said...

Voor jou lieve Marlou:
Freak out today
I want you here to say
Freak out today
So let's party into the night again
There's something going on tonight
I hear the music, see the light
So follow me into my dream
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freak out today
I want you here to say
Freak out today
So let's party into the night again
So let's make hope out of hate
Common' and dance, it's not too late
We all can freak out today
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freak out today
I want you here to say
Freak out today
So let's party into the night again
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freakin' is the part of life
Freak out today
I want you here to say
Freak out today
So let's party into the night again
© 2 Fabiola

Geniet van het weekend en van elkaar!

Aja said...

Hoi Lou,

leuk te zien hoe zoiets ontstaat.
Ik zou dat heftige paars rechts onder
wat minder heftig maken en het groen ook. Nu wordt je oog daar naar toe
getrokken.
Maar hoe te doen????

Succes,
liefs Aja

Annette said...

Wat ik zag sprak me aan in...in het frans natuurlijk:)
Niet als model gaan hoor Marlou. Hoewel je dat zelf moet weten:)
Een portret lijkt mij wel wat.

Luister naar je innerlijke stem. Die weet alles! Dan schilder je vanuit je hart en dat is altijd mooi want daar woont de liefde < * >

En waar zon is zijn ook schaduwen.

Dag lief leuk mens:)

X

Wim said...

¡Hola! ¿Cómo estás :-)