22/11/2013

Eileen Caddy

.
Nog 8 dagen. Het weggeven smaakt nog steeds naar meer!
Het geeft lucht en het ruimt op en ik voel me er goed bij. Zoals het ramenlappen van gisteren!
En wat geef ik vandaag weg?
Ik ga jullie vandaag een vertaling geven. Een vertaling van een wijze tekst, waar je veel aan hebt.


(Eileen Caddy)

Eileen Caddy is één van de oprichters van het mooie spirituele centrum in Findhorn in Schotland.
Haar teksten krijg ik wekelijks in de brievenbus en ik heb er veel aan. En ik geef deze door, omdat ik negativiteit heb bespeurd...

Dit is de vertaling van een gedeelte van de tekst van vorige week:

Verander je denken!
Verspil geen tijd en energie aan destructieve en negatieve gedachten: verblijf alleen in het beste in alles en iedereen rondom je. 
Begin hier en nu de lichte kant van het leven te zien. 
Kijk naar het beste. Tel je zegeningen en wees dankbaar voor al het goede in je leven.
We hebben meer lichtbakens nodig in deze wereld: hoe meer licht er is... hoe minder duisternis.
Als meer mensen zich dat realiseren en er iets aan doen en het glorieuze licht pakken, dat in hen huist en mee de wereld innemen, dan zal het hele landschap veranderen en de duisternis verdrijven, want duisternis kan niet tegen licht.
Doe jouw deel nu en doe het met een hart gevuld met plezier en eeuwige dankbaarheid, dat je weet wat je er aan kunt doen en doe het!


Alsjeblieft!
.

18 comments:

Marjolijn. said...

Dat is een mooie vertaling.
Dank je wel.
Heb het goed vandaag en op naar een mooi weekend.

Wim said...

November geefmaand, december krijgmaand ;-)

Lutje said...

dit is echt een leuke om te delen.
Ik geniet van je weggeven....

gerdaYD said...

Mooi! En wijs bovendien, bedankt lieve Marlou dat je de moeite nam om dat voor ons te vertalen, en wat voor een vertaling!
OT: ja hoor het staat daar ergens, vraag me niet in welke straat, ik heb het zo moeilijk met namen...
Fijne vrijdag meid, en morgen een leuk weekend met je maatje in het mooie Amsterdam!

Jelle Droeviger said...

Even denken... wat was er eerder de kip of het ei?
Komt dankbaarheid voort uit geluk, of komt geluk voort uit dankbaarheid?
In elk geval leefden ze nog lang dankbaar en gelukkig.

Jelle Droeviger.

John said...

Mogguh Marlou,

Ja, ik sta 100% achter deze tekst. In negatieve sferen leven en denken schiet niet op.
Neemt niet weg dat we allemaal wel eens kwaad kunnen worden, of mopperen..

Geniet van deze dag Marlou.

klaproos said...

dag loutje,
ik zat je tekst te lezen toen jouw reactie binnenkwam,
ja geweldig hé, zo moet je dat wel doen eigenlijk, maar het lukt niet altijd, t is een groeiproces, en echt waar ik groei :-)) heus echt waar, alleen wel heel langzaam:-) ik zal wel een beuk zijn of zo:-)

heb het fijn vandaag, pak wat warms in je koffer, en dat lachen, mag je altijd blijven doen:-)

xxx

Annette said...

Voor mij mogen alle gevoelens, stemmingen enz.

Wanhopig huilen in het duister van de nacht. Grenzeloos verlangen...maar ja 'I lost the love of my life'.

Maar ja ik ben een rebel en misschien een lellebel...haha...nee hoor.

Hoewel we alles zijn.
Uitgespreidt op een bed van liefde.

X X X

ℐɕℎ ℒ℩ℯɓℯ ɗ℩ɕℎ

Annetje

די מריו said...

Negatief is zo negatief he. Nee, hoor geef mij maar een lach en een positieve dag. Dat hoop ik dat iedereen dat heeft.

Love As Always
Di Mario

Sjoerd said...

Ik dank je voor deze gift, het helpt idd als je positief in het leven staat.

Petr@ said...

Dat sluit wel helemaal aan bij mijn logje van gisteren!
Ik probeer ook altijd het positieve te zien, het lukt niet altijd hoor Marlou!
Je bespeurt negativisme, maar bedoel je dan bij jezelf?
Nee toch?
Liefs Petr@
En een fijn weekend!!

fotohanvogel.blogspot.com said...

Mooi vertaald Marlou, en het wijze lessen die zij schrijft.

gerdaYD said...

Dag lieve Marlou! Ik weet niet of je dit lezen zal want jij bent alweer gepakt en gezakt naar je liefje toe. Ik wens jullie een schitterend weekend toer samen en bedankt om me op de misstap te wijzen, ik weet van geen dagen meer hihi.

Lutje said...

ik ben te vroeg dus....
ik wens je een heel leuk weekend

christiene said...

Ha Marlou, het weg geef idee is erg leuk en ook knap iedere keer iets nieuws te verzinnen
ook echt de moeite waard.
Liefs een groetje
Christiene.

gerdaYD said...

Bedankt lieve Marlou voor de al even lieve wensen... ook dat heb je zomaar weggegeven, je bent een schatje!
Je bent nu aan een heel leuk weekend bezig hoop ik, geef je Henry een knuffeltje van mij omdat hij zo goed voor je zorgt, wil je?

Lutje said...

amuseer je, ik zie je wel terug verschijnen :o)

Yvette said...

mooi, ik heb ook zo veel van haar geleerd, dus het boek een paar keer cadeau gegeven......