07/01/2014

Gooi geen eten weg...

.
Natuurlijk gooi jij nooit eten weg.
Dat weet ik allang.
Je hebt zorg voor het voedsel dat je in huis haalt. En toch er is altijd genoeg en nooit teveel.
Daarom is dit blogje ook niet voor jou bedoeld.


Ik kom alleen maar op het idee, omdat er een Don't Waste Food pagina op Facebook is.
Eigenlijk is de juiste titel: Damn Food Waste.
Een interessante pagina, waar iedereen gewoon langs kan komen, ook als je geen lid bent van FB.
Doe maar eens... er staan goeie tips in!


Dit doe jij nooit! Dat weet ik allang.
Je koopt je voedsel met aandacht.
En je kookt gewoon juist genoeg voor iedereen...
Daarom vind ik je ook zo'n fijn mens! En daarom ben ik ook trots op je en... mag je trots op jezelf zijn!!


Dit wordt een goed jaar! We maken er wat van omdat we van het leven houden! Elke dag weer...

11 comments:

Marjolijn. said...

En toch zal het bij iedereen wel eens gebeuren, ook bij mij, gelukkig niet vaak.

Heb het goed vandaag meis...!!

Wim said...

De mens en zijn berg afval! Triestige affaire als je't mij vraagt.

Sjoerd said...

Ik probeer zoveel als mogelijk eten te hergebruiken en voedsel wat oper is in een andere maaltijd te verwerken.
Voor de kerst heb ik het boek bespaar met Jamie gekregen waar een paar leuke tips instaan over o.a. verse kruiden bewaren etc.

gerdaYD said...

Bij ons wordt er inderdaad geen eten verspild, wat wij niet op krijgen is voor de dieren buiten, hond, kat, vogel, rat of muis, ze smullen er allemaal van.
Nu zal je me misschien wel zeggen: en de arme, hongerende mensen dan?
Tja... je hebt daar natuurlijk een punt...

Jelle Droeviger said...

Een vleugje sarcasme, en nog wat zelfspot...
Een prima recept, Marlou.
Dat wordt smullen.

Jelle Droeviger.

John said...

Mogguh Marlou,

Hier gaat inderdaad geen voedsel de deur uit. Het zou zou zonde zijn dit wel te doen. Zonde van het voedsel, maar ook van mijn portemonnee. Ik ben niet zo rijk dat ik onbezonnen met eten om kan gaan.

Groet,

klaproos said...

nee loutje, dat doe ik écht nooit, 2 kortsne van het brood als ze dun zijn:-) en anders ook niet,
zo ben ik opgevoed, thuis ging vroeger alles naar het varken,

en dat ben ik nou :-))))))

xxx

Annette said...

'k Gooi (bijna) nooit iets weg. Alleen als het behaard is.
Ik ben m'n eigen groene container :)

En ik heb hier nog wat groene containertjes lopen en een ponypaard....

Liefs, Annette ;)

Unknown said...

Erg hoe veel mensen weg gooien he :(

fotohanvogel.blogspot.com said...

Wij gooien ook nooit eten weg en mocht toch eens iets over zijn dan is dat voor de vogeltjes. :-)

Petr@ said...

Wij hebben kippen Marlou, die lusten bijna alles!
Gisteren heb ik een fles rabarberlimonade weggegooid, er zat schimmel op! Had in de koelkast gemoeten :-)

Liefs Petr@