07/02/2014

Vanmiddag...

.
Ga ik vanmiddag naar de opening van De Olympische Winterspelen 2014 in Sotsji kijken?
Nee!
Volmondig: NEE!
En waarom dan wel niet?
Vanwege de homofobische Russische cultuur. 
Vanwege de schandelijke anti-homo-wet die daar is aangenomen.                                                                                                                                     
Ik kan er niet tegen, dat homo's daar "gewoon" in elkaar gerost en getrapt worden. 
BAH!
En daarom sta ik er nu even bij stil...

Kijk je even mee naar dit filmpje van mijn geliefde dominee Gremdaat?


Goed zo, dominee Gremdaat...
Wij houden van u, precies zoals u bent...


Deze rainbowvlam zal gelijk met de Olympische vlam op de Potsdamer Platz in Berlijn ontstoken worden en zal gedurende de gehele spelen branden als teken van solidariteit met de holebi's, de transgenders en de interseksuelen.

Enough is enough!

"Het beoefenen van sport is een mensenrecht. Ieder individu moet de mogelijkheid hebben om sport te beoefenen, zonder discriminatie van welke aard dan ook en in de geest van de Olympische gedachte. Dit vereist wederzijds begrip in de geest van vriendschap, solidariteit en fair play." (vertaald door google uit het Olympisch Handvest)






17 comments:

Marjolijn. said...

Ook in Amsterdam wordt de vlam ontstoken vanavond bij het monument bij de Westerkerk.
Het is goed dat er statements gegeven worden buiten de grenzen van het olympisch dorp.
Binnen die grenzen is nu even het terrein voor de sporters en hun sport.

Op naar een mooi weekend, Marlou.

Lutje said...

ik ga ook niet voor de tv zitten om de hele dag naar de spelen te kijken, maar als ik tijd heb natuurlijk wel. Het zijn spelen die eigenlijk eerlijk zouden moeten zijn, ik vindt het belangrijker dat de spelers geen doping nemen, dan die hele achtergrond van holebi's, al keur ik dat natuurlijk ook niet goed

gerdaYD said...

Het wordt stilaan een echte hype om het over homogeweld in Rusland te hebben. Wat er in de rest van de wereld gebeurt dekt men netjes toe en er wordt niet of nauwelijks over bericht. Zie ook eens: http://www.aivl.be/nieuws/gevaarlijke-toename-homofobe-wetgeving-en-geweld-in-sub-sahara-afrika-moet-aangepakt-worden/43819#.UvR5Pvl5No0
Tja, daar worden nu eenmaal geen Olympische Spelen gehouden hé...

Jelle Droeviger said...

Heel goed, Marlou.! Ik ben het geheel met je eens.! En ook mijn oude moeder is boos op de Russen. Zij hangt de komende drie weken uit protest de regenboogvlag voor het raam van ons huis. ~ Laat die Russen zich zelf maar gaan rammen.

Jelle Droeviger.

John said...

Mogguh Marlou,

Ik had zin in de winterspelen. Ik kijk er graag naar, maar ik doe het nu niet.
Vanwege het zelfde. Als niemand zou kijken zou dat een goed signaal zijn.

Goed w-end. Hou het warm.

klaproos said...

mooi statement loutje,

ik ging al niet kijken, niet om die reden maar omdat ik er niet zo van houdt, terwijl ik het wel ontzettend knap vind wat de dames en heren doen,
ik wensze allemaal geluk,

xxx

די מריו said...

Eens.. maar het is bij ons mensen vaak wel zo als bij de rellen rond Sinterclasie. Hij was het land nog niet uit of je hoorde niemand meer over een zwarte piet. En bij de olympische spelen in China. Mensenrechten dit en dat. Ondertussen kopen we massaal dingen die in China zijn gemaakt, spekken daar dus de rijke mensen, de arme komen nog steeds voor een hongerloontje uren te lang werken in de fabriek. En zo zal het waarschijnlijk ook zo zijn met de Russen. Als straks de OS zijn afgelopen hoor je er (bijna) niemand meer over.

Love As Always
Di Mario

Kay ♥ said...

Ik ben mee soldair.
Die mensen vragen niet om zo geboren te worden,
ze zijn het!
Ikzelf heb een aantal homo's gekend
die mij meestal beter begrepen dan de gewone man.
In onze huidige samenleving we zijn tenslotte 2014 moet het maar eens gedaan zijn met die nazi-praktijken.
Waar is de tijd dat een zwarte niet op tram of bus mocht,
en dat allemaal om een ander kleurtje.
Dat er velen naar het buitenalnd trekken snap ik dan niet, daar zijn ze toch ook ' anders ' en vaak hebben ze daar dan voor de tijd van hun vakantie een gekleurde vrouw.
Neen laat ieder in zijn eigenheid,
helaas is onze maatschappij zo verzuurd en wat al niet meer dat het nooit meer goed zal komen.
groetjes ♥

Sjoerd said...

Ik kijk sowieso niet naar de spelen, maar dat heeft niets met homo's te maken, maar gewoon desinteresse voor de sport om naar te kijken. Doen is iets anders.

Annette said...

Wist niet eens dat het vandaag begon...

Alles wat aandacht krijgt groeit..

Iedereen mag zijn wie hij of zij is...dat is een diep innerlijk weten...

Sommige mensen zijn nog niet zover...

Er wil iemand chatten op FB...die staat nog aan....

Bluuuuuuuh met liefs Annette X

Mirjam Kakelbont said...

Kijk nog even naar Google, het zal je goed doen. Ze hebben de ringen van de Olympische Spelen een regenboogkleur gegeven ;-)
Leve de homo's, lesbiennes en de transgenders!

Fijn weekend en liefs,
Kakel

Mirjam Kakelbont said...

Kijk nog even naar Google, het zal je goed doen. Ze hebben de ringen van de Olympische Spelen een regenboogkleur gegeven ;-)
Leve de homo's, lesbiennes en de transgenders!

Fijn weekend en liefs,
Kakel

fotohanvogel.blogspot.com said...

Met Gremdaat ben ik het wel eens, maar naar de sporten ga ik niet kijken. Niet omdat het in de USSR is, zelfs hier in Nederland kijk ik niet naar sport.
Marlou goed weekend!

gerdaYD said...

Jij bent nu aan een heerlijk weekend in Amsterdam begonnen met je lief maatje mijn al even lieve Marlou. Geniet er van én van elkaar, dat is heel wat leuker dan sport te bekijken hihi.

Lutje said...

ik wens je een heel fijn weekend

Wim said...

Groot gelijk!
Een alternatieve of beter gezegd "Echte" Olympische Spelen organiseren ergens anders op de wereld.

Yvette said...

homowet niet natuurlijk maar sporters zijn sporters