07/01/2015

Zitten is het nieuwe roken

.
Soms word je ineens getroffen door een zin en gisteravond was dat deze zin:

"Zitten is het nieuwe roken..."

Ik moest die zin even laten indalen en toen dacht ik: verrek zeg... dat zou zomaar eens waar kunnen zijn!!


Laat het ook maar even indalen, net zoals ik deed...
Ga eens bij jezelf na of je niet teveel zit.
Of je wel genoeg beweging hebt.
Ja... kijk maar eens goed, want bewegen is goed en gezond! Ga gewoon lopen tijdens de lunch of tijdens een telefoongesprek.
Hoppa! In de benen jij!


Met mezelf heb ik in ieder geval afgesproken, dat ik per dag niet langer dan één uur achter de computer zit.
En dat uur verdeel ik in drieën... 
Drie keer 20 minuten per dag.
Moet kunnen...

Dus... ik hou het kort!
Mijn 20 minuten zijn bijna om...
Ik ga er op uit!

Wil je er meer over lezen en goeie tips?
Klik dan hierop:


En dan nu opstaan en wegwezen!

12 comments:

Marjolijn. said...

Alles waar te veel voor staat is niet goed.
Jij voldoet vast niet aan de norm van te veel zitten met je dagelijkse wandelingen.
Trek er maar weer lekker op uit meis...!
Fijne dag vandaag.

Lutje said...

ik heb al geen zittend werk, we moeten de hele dag maar op en neer, dan fiets ik nog eens veel, als ik dan 's avonds effe zit vindt ik dat heel normaal

Wim said...

Een ochtendwandeling zonder roken is nu de mode. Tijden veranderen.

klaproos said...

ja ik geloof dat, en als je die man op het plaatje ziet helemaal :-)
nee niet téveel zitten het maakt je moe:-)
maar ja met twee borders in huis:-)
komt er vaak van zitten maar een beetje terecht loutje,
laat ons maar schuiven :-)

heb het fijn vandaag parel van Haarlem:-)
xxx

gerdaYD said...

Goh, zit jij slechts één uurtje achter je computer? Mij lukt dat niet hoor met de blogjes, de correspondentie en het verwerken van mijn foto's. Maar ik doe regelmatig een rondje in de tuin er tussen door, is dat ook goed volgend jou lieve Marlou?

Jelle Droeviger said...

verdorie, Marlou, wat een goed voornemen voor 2015.! Mijn oude moeder - in mei wordt ze 103 - heeft haar jas al aan en wenkt me. 't Is waar: we zitten teveel. Lopen, fietsen, bewegen.! En geen dag overslaan; dát is het recept om gezond te blijven.
Jaha, ik kom er aan...!

Jelle Droeviger.

John said...

Mogguh Marlou,
Zitten is een sluipmoordenaar. Zoveel is allang duidelijk voor mij.
Maar ja, soms ontkomen we er niet aan om eens lekker veel te zitten :) we kunnen niet altijd in de weer zijn lijkt me.
Goed plan van jou. Houd het vol.
doeg

די מריו said...

Ja ho ho ho.. ten eerste ben ik net van het roken af en moet je niet teveel nieuwe doelen tegelijk instellen. Ten tweede sta, loop ik de hele dag op mijn werk. Dus dat is toch al zo'n acht tot negen uur op een dag. Verder Fiets ik als ik moet werken naar mijn werk en weer terug natuurlijk, want ik slaap niet op mijn werk. Ik vind het voor vandaag wel weer genoeg.

Love As Always
Di Mario

Sjoerd said...

Daarom leg ik me na het eten even op de bank...

Yvette said...

nou je stelt je wel heel hoge doelen....maar de ipad geldt niet als computertijd toch?
daar kan je mee lopen en belangrijke dingen doen.....hoor!

Albert y Mara said...

Ook wij bewegen graag, alleen niet zo snel in het Nederlandse klimaat in bepaalde periodes. Daarom zijn we in Spanje gaan wonen, daar komen we elke dag buiten om een wandeling te maken of een flink eind te fietsen. Het is in ons dorp Los Boliches aan de Costa del Sol NOOIT beneden de nul graden. Salu2 Albert

mirjam kakelbont said...

Te triest voor woorden dat wij daar met zijn allen door "de overheid" op gewezen moeten worden? Daar word ik dan heel recalcitrant van ;-) Zelfs ik met mijn chronische vermoeidheid beweeg elke dag 40 minuten op de crosstrainer. Ik denk dat ik het morgen maar een keertje oversla, haha!
Dagdag MarloulouLief