06/04/2015

Joodse penicilline

.
Vorige week had ik 7 koor-vriendinnen te eten.
Gezellig met z'n achten om de tafel.
Ik hou daar van.
Ik vind alleen-eten eigenlijk geen donder aan.

Iedereen had iets te eten meegenomen, heerlijk!
Er was ruim voldoende wijn en kaas!

Ik had joodse penicilline gemaakt, oftewel: kippensoep.
De vrouwen vroegen naar het recept. Ik zei: "Sja... geheim recept van mijn moeder."


Maar eigenlijk vind ik dat flauw van mezelf.
Iedereen moet deze fantastische soep kunnen maken, voor als je je zwak, ziek of misselijk voelt. Of iemand anders voelt zich zo en dan maak je het daarvoor...

Dus... lieve meiden, en andere lezertjes: hier het recept van de joodse penicilline en geef het gerust door! Het staat namelijk gewoon op internet!
Klik maar eens op "joodse penicilline"  en scroll ietsjes naar beneden naar de kippensoep van Zira, dat is de enige echte joodse penicilline!


                                                                                        
Kippiekak toch?
Eet smakelijk!! Enne... gezondheid!

8 comments:

... said...

Ja, daar zou Alexander Fleming niet van terug hebben.
.
Henry Kloostra.

די מריו said...

En lekker. ohhhhhh, die soep kun je ook makkelijk eten als je niet ziek bent.
gisteren matzespannenkoeken gemaakt. Dat ging er goed in bij Shirel en Yaron. Ze vonden het geweldig.

Love As Always
Di Mario

Sjoerd said...

Daar moet een mens van opknappen...

Marjolijn. said...

Kippensoep is altijd goed, niet alleen als je ziek bent..!
Heb het goed meis.

mirjam kakelbont said...

Ik kan me herinneren dat je deze soep eens voor een ziek vriendinnetje gemaakt hebt, klopt dat?
Niets lekkerders dan verse soep. Ik ben heel verwend: uit blik/pak/zak hoef ik het niet. Erg hè?
Bedankt voor het recept <3
Liefs en een pakkerd,
Kakel X

John said...

Mogguh Marlou,

Was je gister helemaal vergeten te bezoeken..

Kippensoep gaat er altijd in. De zelfgemaakte dan. Dan weet je wat er inzit.
Alleen eten vind ik soms geen probleem.
Ik doe het echter zelden :D
Doeg

gerdaYD said...

Ja, ze is spreekwoordelijk, de Joodse kippensoep die blijkbaar alles genezen kan! Het ziet er heel lekker uit lieve Marlou, jij bent een puike kok!

Albert y Mara fotoblog said...

Zelfgemaakte kippensoep of zelfgemaakte groetensoep is mijn favoriet, want ik let op m'n gewicht. Die kippensoep van jou zou ik best wel eens willen proeven.