29/09/2015

Konmari

.
Bijna klaar met de opruim actie!
Nu nog een paar categoriën en het huis is op orde...
De volgende actie is het opruimen van KOMONO...
Neehee... niet KIMONO , maar KOMONO.
En Komono, dat is het "allerlei", dat je je hele leven aan het verzamelen bent.
Van dat spul, waarvan je vaak niet eens meer weet dat je het hebt...
Misschien zelfs wegwerpartikelen?
Het Japanse woord wordt in het woordenboek verklaard als:

"kleine dingen, verschillende spulletjes, accessoires, gadgets of kleine hulpmiddelen, onderdelen of gereedschappen, een onbeduidend persoon, klein grut".

Dus ik ga aan de slag met de Komono en zal jullie hierna niet meer lastigvallen met mijn opruimerigheid.
Het lukt allemaal prima en het huis ziet er lekker ruim en gezellig uit...
Er uit met die handel!
Weer een paar dozen naar de Kringloop! Zij blij - ik blij...








9 comments:

Marjolijn. said...

Nou meis, ik vind het bijna jammer, dat je bijna klaar bent.
Je werkte heerlijk aanstekelig, en ik heb een stukje met je mee gedaan.
Maar ik pak de draad weer op en ga ook verder.
Eens zeg ik ook het is klaar... :-)

Mooie dag vandaag en geniet van je mooie opgeruimde huis...!!

די מריו said...

En daarna kom je hier eens helpen? Want dat is ook wel nodig. Maar elke keer als ik iets vast heb.. dan hoor ik wel ergens in de kamer, neeeeee, die niet.

Love As always
Di Mario

gerdaYD said...

Goh lieve Marlou, kan ik je even inhuren? Jou schijnt het allemaal prima te lukken... en hé, Di Mario heeft precies hetzelfde idee als ik. Er zullen wel meer zijn die misschien hetzelfde denken maar niet durven vragen *wink, big smile*.
Fijne dag meid, hopelijk met het zonnetje er bij!

Lutje said...

nog altijd goed bezig, eigenlijk houdt een mens alles bij, ooit gekregen of je vindt het mooi, en eigenlijk is het maar kastvulsel

Jelle Droeviger said...

Ja, en dan val je in een gat: wat nú te doen, want je bent klaar...!
Nu komt de periode dat je zo af en toe naar iets zoekt dat je - blijmoedig, dat wél - hebt weggedaan...

En zo blijf je bezig. Het houdt je van de straat en uit de kroeg, en je voelt: je lééft.!

Jelle Droeviger.

John said...

Ha Marlou,
Je bent er echt mee bezig hè.
Gereedschap doe ik nooit weg. Ik zag van het w-end maar weer eens hoe veel ik heb :D
En ja, dan voel ik me lekker :)

doeg

Sjoerd said...

Ik vind dat je een uitstekend voorbeeld hebt gegeven. Ik ben er ook aan begonnen, ik moet alleen wat extra tijd vinden om het af te maken.

Annette said...

Zo kordaat hoor! :)

Ik verga nu van de pijn in m'n jacquet, stifttand.
En vanavond naar het ziekenhuis ipv vanmiddag.
Voor een prik in het oog....en het helpt niet eens....

Ik lever mezelf ook maar in bij de Kringloop of ga kringetjes lopen...

00000*oooooo*00000

Marlou x

Mirjam Kakelbont said...

Lijkt me zó heerlijk om in een opgeruimd huis te wonen. Dat heb jij toch maar mooi voor elkaar gekregen. Plus de kringloopwinkel blij :-)
Ik vond het leuk, hoor, je opruimperikelen te volgen!
Lieve groet en een pakkerd <3
Kalelino