19/07/2016

Bij ons in in de Jordaan

.
Heerlijk!
Eerder hier in de Eduard Planting Gallery foto's van the Stones gezien en afgelopen zaterdag naar de opening van een schitterende fototentoonstelling over David Bowie.
Foto's van Gijs Hanekroot.
Hij heeft foto's gemaakt van de zeer jonge Bowie, een beetje verlegen jongeman, toen nog...
Hier Gijsbert in het midden tijdens de opening van de expositie:


Hij heeft Bowie gekend, met hem gepraat en hem gefotografeerd. 
Schitterende foto's...
Ik heb ze speciaal voor Mirjam gemaakt en Henry heeft nog een hele serie voor haar liggen... 


Als je eens in de Jordaan komt: kijken!
Foto's van foto's zijn nooit perfekt, maar je krijgt wel een idee van de expo.
Van die jonge Bowie, voordat de wereld in extase over hem heen viel: een knulletje van net 20. Verlegen...


Het was een gaaf feestje. Heb me trouwens meteen opgegeven voor volgende partijtjes. Toch wel een aparte ervaring. (En gratis wijn, hahaha!)










8 comments:

Marjolijn. said...

Jouw foto's zijn goed gelukt hoor...!
Mooi dat jij er geweest bent.
Op naar nog meer gezellige feestjes.... :-)

Fijne dag vandaag en hou het koel.

Lutje said...

david in zijn goeie jaren
de foto's zijn mooi bewaard gebleven
En wijn hoort er bij ;-)
@->- voor jou

Jelle Droeviger said...

Bowie was zo ontzettend zichzelf; trok zich nooit iets aan van wat anderen van hem dachten. Hij vond zichzelf steeds opnieuw uit. En die fotograaf heeft dat vastgelegd. Óp naar Amsterdam dus.

Jelle Droeviger.

John said...

Ha Marlou,
Je foto's van foto's zijn anders prima te doen hoor.
Niet zo bescheiden :)
Ja Bowie, een zeer veelzijdig arties.
Als ik die kant op ga, dan zal ik er aan denken.
groet

klaproos said...

fantastisch loutje,
ik weet zeker dat je kakelino daar heel erg blij mee maakt,
als die dat leest, zal je ze horen :-)

heerlijk om iemand zo blij te kunnen maken, en een wijntje is nooit weg,
al is het wel uitkijken als het zo warm is hé :-)

Sjoerd said...

Een bijzonder persoon was deze Bowie zeker. Mooi feestje dus...

Mirjam Kakelbont said...

Heel jammer dat ik er niet bij kon zijn! Van deze foto's zit ik al te smullen (-: Bowie was een echte kameleon. Hij ging volstrekt zijn eigen gang wat betreft kleding en muziek. Hij was en blijft de muzikale liefde van mijn leven.
Dank, dank, dank voor je kaart en foto's. Je hebt me er een ontzettend groot plezier mee gedaan!
Dikke knuffel ♥

gerdaYD said...

Goh, bedankt lieve Marlou om deze ervaring met ons te delen. Want Bowie op die manier te leren kennen is uitzonderlijk, net zoals de foto's dat precies zijn! Ik kan het dus best geloven dat jij je hebt ingeschreven voor de volgende partijtjes, en niet voor de wijn alleen *wink, big smile*