13/07/2016

Lieve Lena

.
Ik fiets door Amsterdam op de nostalgische tour langs huizen waar ik gewoond heb: in de Pijp en in Oud-Zuid.
Heel erg leuk is dat!
Henry wil nog wat architectonische hoogstandjes portretteren en terwijl hij daarmee bezig is valt mijn oog op een elektrakast met erop een soort van poster:


Nou ben ik een echte lettervreter en lees alles wat los en vast zit, dus ik ben de poster van dichtbij gaan bekijken. Helaas is het nogal gescheurd:


Maar toch... het intrigeert me en ik probeer iets, wat aan ene Lieve Lena geschreven is, te ontcijferen:


Verdikkeme... het is een heel verhaal, maar ik krijg het niet "strak" 
Het gaat om pijn en onmisbaar. Om kwijt raken en berouw.


Als ik weer thuis ben ga ik "Lieve Lena" inpiepelen op Google en ja hoor!
Daar staat de hele brief in z'n geheel.
Een waar drama... lees het maar eens:


"Het is stil in mijn hart nu je er niet meer bent."

Ja jongen, je mag dan een poweet van de bovenste plank zijn, maar je hebt je lieve Lena toch besodemieterd en daar hield ze niet van!
Ik hoop, dat ze het leest en dat het weer goed komt...
Het ontroert me toch ook weer wel...

Lees ook: spijt

Overigens.... wat zou jij doen?

10 comments:

Marjolijn. said...

Ja, iemand bedriegen is nooit goed en zeker niet als het je geliefde is.
Wel goed dat je openlijk spijt betoont, je hebt er je lesje mee geleerd.
Maar of het helpt voor Lena...?

Mooie dag meis....!!

Lutje said...

succes aan die man zou ik zeggen....
het raakt wel maar spijt komt vaak te laat....
@->- voor jou

gerdaYD said...

*zucht*
Hier heb je toch geen woorden voor? Ik hoop dat Lucas zijn lieve Lena terugvindt en samen met haar een mooie toekomst kan opbouwen... En jij zou Marlou niet zijn om dit aangrijpend schrijfsel niet alleen te ontdekken, maar het nog wereldkundig te maken ook, mooi mens!

Jelle Droeviger said...

Het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven (Reve), zou ik tegen Lucas willen zeggen...
Maar ook: Lucas, je zult Lena opnieuw moeten zien te veroveren, als je de stilte in je hart wilt verdrijven...

Jelle Droeviger.

Ineke Vogel said...

Ha Marlou,

Wat heb jij toch altijd een oog voor bijzondere schrijfsels overal op!

Een ontroerend briefje vind ik het. Hopelijk heeft het succes opgeleverd.

Fijne dag Marlou!

Dagdag, veel liefs, Ineke

klaproos said...

die tweede brief is ook aan haar gericht loutje, daarin zegt hij er is niks gebeurt, ik was alleen bevangen door haar ogen en hoe ze naar me keek... ze liet me dingen voelen die ik bij jou niet voelde, maar ze meende het niet daar kwam ik té laat achter, toen had jij je koffers al gepakt...
ohhh loutje,
waarom hebben mensen nooit genoeg aan wie er al naast hun staat,
waarom is het gras altijd groener aan de andere kant voor sommige,

Loutje,
Lucas heeft pech gehad, Lena is de hort op, zoekt haar geluk elders,
en ik begrijp haar maar al te goed.

wat ben ik blij dat jij een lettervreter bent:-)

dikke zoen,
xxx

John said...

Ha Marlou,
Ik denk dat Lucas op zoek moet naar een nieuwe vriendin.
EN die Lena is blijkbaar zo speciaal, ik zou haar niet terug brengen :D

doeg

Anonymous said...

Inderdaad een ontroerend briefje ....maar het gaat mij om het feit dat Lucas dit nodig denkt te hebben om zelf iets te krijgen, iets waar hij liefdevoller en zorgvuldiger mee had moeten omgaan toen hij het "deelde met Lena". Waarom iets zo intiems delen met de hele wereld?
Heeft hij het te bont gemaakt en "de wereld " moet hem helpen? Omdat HIJ het mist????
Nee, bij mij zou hij er niet meer inkomen. Daar kan zelfs "de wereld" hem niet bij helpen. Een trouwbelofte is er om je aan te houden, sorry Lucas.
Lieve groet, Mariëlle

Sjoerd said...

heel ontroerend maar hij heeft het toch zelf verpest.

Mirjam Kakelbont said...

Echt allemaal hartstikke sneu voor die Lucas. Hij had goud in handen en liet het uit zijn handen glippen omdat hij iets van een diamant in een ander zag. Tja...sukkel! Heel aandoenlijk. En dat het "gewoon" op google terug te vinden is. Wat een geniale ingeving van je!
Lieve groet en een knuffel