04/01/2017

Tip nummer drie

.
Komen de tips al je neus uit?
Goed zo!
Want hier is er nog een!!

Een vrouw, Marci Shimoff,  heeft een boek geschreven over geluk.
 "Happy for no reason" heet het boek.


Er staan meer dan 20 tips in. Die hebben jij en ik niet nodig, ik weet het.
We zijn al zo gelukkig... Toch?
Maar toch... veel mensen kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken.
En daarom hier één van de tips: 

Hou eens op met klagen. 

Het schijnt dat we gemiddeld 70 keer per dag klagen...
Jammer! 
Van klagen word je ongelukkig.
Tip: elke keer als je ergens over klaagt doe je een euro in een spaarpot.
Na een paar dagen zul je merken, dat je steeds minder muntjes in die spaarpot doet...

Mijn lieve schoonmama Oma Mia zei altijd: "Niet klagen maar dragen..."
Dat was haar slogan. 
(En: "Ere wie ere toekomt" maar dat is een ander verhaal...)
We moesten altijd om haar lachen als ze dat weer zei.
Maar zit een heuse waarheid in.

Niet klagen maar dragen...


Dit vind ik toch wel zo leuk aan honden... Joehoe! Heerlijk rennen en dollen...
Zonder reden gelukkig zijn. Ik moet er altijd om lachen en dat maakt mij dan ook weer gelukkig!
Ik denk echt dat als ik lach (of glimlach) dat er iets gebeurt in mijn hersenen waardoor ik me gelukkig voel.
Dus... leedies en gentlepiepel: mondhoeken omhoog en lach!






9 comments:

Lutje said...

je hondjes op de foto's bezig zien, laat mijn mondhoeken idd naar omhoog krullen
de tips vallen hier iedere dag zomaar uit de lucht, en ze zijn nog goed ook
Eén @->- voor jou

John said...

Ik heb het al eens gezegd geloof ik maar ik ken iemand die altijd klaagt en negatief is. Die zal ook gaan klagen dat er niet zoveel geld tot de beschikking is om in die pot te doen.
Nou ja, de tip is goed maar ik heb er niets aan :P

Jelle Droeviger said...

KLEIN GELUK

Ineens
keek ze op
uit haar boek.
 
Wat was het stil
 
Maar er was niets bijzonders
iedereen was
alleen maar

gelukkig.


Jelle Droeviger.

Ineke Vogel said...

Ha Marlou,

Allereerst: Dank voor je Nieuwjaarswens en je reactie op m'n weblog.
Graag wens ik jou ook een goed nieuw jaar toe, samen met allen die je lief zijn!

Ook dank voor je goede tip, want als we niet opletten, dan klagen we ongemerkt heel veel.

Een fijne tweede helft van de week gewenst Marlou!

Dagdag, veel liefs, Ineke



Mirjam Kakelbont said...

Rosa maakt me ook altijd aan het lachen. En Saartje ook!
Gewoon, zoals ze naar je kunnen kijken. Soms lijken ze daadwerkelijk te kunnen lachen. Ik verdenk ze er zelfs van dat ze me zelfs uitlachen. Nou ja, de brutaliteit.
Die hondenplaatjes op je blog (-: (-: Daar moet iedereen om lachen.
Ik ben aan een happy-pot begonnen. 1 x per week een briefje. Ik ben iets bescheidener dan jij (-: Ik moet het nog een beetje leren...
Dikke kus. Dag lief Lou-Lou-mensch ♥
Kakelino

Marjolijn. said...

Hey meis,
Ik wens je een gelukkig jaar toe..!
Jouw tips heb ik gelezen.
Soms is even klagen best fijn, en mag ook wel.
Als je ook maar weer op tijd weet te stoppen, dan komt het wel goed...!

Sjoerd said...

Je hebt gelijk, klagen helpt niemand verder.

די מריו said...

Klagen is een keuze. En daar moet je zoveel mogelijk van wegblijven.

Love As Always
di Mario

gerdaYD said...

Gelukkig zijn om niets, het zou heerlijk zijn om dit vol te houden en moest het niet lukken, dan toch te proberen om niet te klagen... of niet al te veel hihi. Maar alles opkroppen is dan ook weer niet goed, ik hoop dus dat jij een gulden middenweg vindt!