17/06/2013

Cod?

.
Gezien op straat, op weg naar het station:



Daar sta ik helemaal achter: gek op vis!
En toen... toen zag ik niet lang nadat ik dit zag vlak bij mij op het Hasselaersplein bij de restvuilcontainers een intrigerende tekst...

Met grote, snelle letters staat hier:   

be part of 
cod resistance 
fight climate change

Een cod? Dat is toch een kabeljauw...


Letterlijk vertaald staat er dus: "wees deel van het kabeljauw verzet, vecht tegen klimaat verandering"

Het enige dier, dat nooit zal uitsterven is de pissebed. En de kabeljauw? 
Door overbevissing is die zeer waarschijnlijk al lang aan het uitsterven.
Zou deze tekst daar mee te maken hebben?


Ik zou wel eens iemand, die zo'n tekst schrijft, willen spreken...
Wie weet lukt dat ooit eens...
.

9 comments:

Marjolijn. said...

Mogge Marlou,

Die mooie, bijzondere, leuke teksten zul je wel tegenblijven komen.
Maar of je de schrijver ooit kan spreken..?
Die willen niet graag betrapt of gezien worden.

Nu maar lekker genieten van de zomerse dagen die we voorgeschoteld krijgen...!!
Fijne maandag.

Jelle Droeviger said...

Mooi gezien, Marlou.!
"I love Vis" lijkt me een blije opgetogen persoonlijke mededeling; "be part of cod" enz. duidt meer op fanatisme; men gebiedt jou hoe je moet gaan leven. Ik kies dus voor de eerste mededeling, temeer daar ik ook van vis eten geniet.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

... inderdaad, ik kan er inkomen dat jij bij het lezen van een dergelijke tekst wel even de schrijver ervan zou willen spreken... Jij hebt een alles ziend oog hé dat je zo iets opmerkt!
Je batterijtjes zijn dus weer goed opgeladen in het bij-tank-weekend lieve Marlou? Dan verwacht ik weer een week vol interessante logjes, iets waar jij zo goed in bent!

Petr@ said...

Ja dat zal waarschijnlijk een milieu-aktivist zijn?
I hartje vis, past meer in mijn straatje haha. Heerlijk een visje op zijn tijd!

Groetjes Petr@

klaproos said...

Ja marlou,
dat zou een heel interessant geworden zijn denk ik zo .
iemand die zo schrijft is daar wel erg mee bezig, en eigen hé,
zouden we ons allemaal wat meer moeten bekommeren om de natuur,
we hebben allemaal wel een beetje de instelling, ik alleen kan niks doen, maar zo doet niemand iets...
ja,
ik zou hem ook wel eens willen spreken die jongen :-)
of vrouw:-)
dag loutje, heb het goed in je eigen gedoetje,
xxx

Sjoerd said...

Vreemd, ik let eigenlijk nooit op die teksten. Doe mij maar een hollandse nieuwe...

christiene said...

Dat zal heel bijzonder zijn Marlou, de maker van de tekst...en het verhaal er achter misschien ook een foto.
Een groetje Christiene.

fotohanvogel.blogspot.com said...

Leuk die teksten en jou verhaal erbij. Vooral die mooie verhaalinvulling maakt het bijzonder.

Wim said...

Bij de eerste foto dacht ik aan "Elvis de Pelvis"
De klimaats verandering is toch wel iets dat we met z'n allen indachtig zouden moeten zijn, maar dat is niet zo... :-(