27/01/2014

Onverwacht bezoek...

.
Ik zit wat te mijmeren voor het raam.
De gracht ligt er stilletjes bij. Ik sukkel wat weg en schrik op als er op het raam gebonkt wordt.
Wat denk je... zie ik daar die gekke kop van meneer Aap!



Hij staat me uit lachen omdat ik zo zit te suffen.
Gelijk heeft-ie!
Ik loop zo snel ik kan naar de voordeur om hem binnen te laten.
-Long time no see, bast hij en geeft me een gezellige apenhug! Dat is altijd een heel gedoe, want hij weet niet hoe sterk hij is. Niet bere-sterk, maar ape-sterk dus...
We gaan gauw naar binnen, want ik heb het een beetje in m'n rug en wil terug de warmte in.
Hij begint meteen de pijnlijke plek te masseren.
En ja hoor, het helpt! Meneer Aap heeft magische handen.
Ik kan meteen een koprol doen en een handstand... 
Om wat op te scheppen gaat hij meteen in de lamp hangen.
"Fotoooooo- time!!" roept hij hard en pakt zijn portefeuille om zijn kleine meid te laten zien. Het is werkelijk een schatje en als ik dat zeg laat meneer Aap een glimlach zien van oor tot oor...


Hij is trots, dat ze al zindelijk is. 
-Scheelt een hoop geld, zegt hij...
We hebben heel wat bij te praten, want het was lang geleden dat hij er was.
Het is een goede vriend. 
Altijd welkom...

15 comments:

Marjolijn. said...

Ha gezellig Mijnheer Aap is weer terug.
Leuk dat hij bij je langs kwam.
En vooral dat hij je meteen van je rugpijn af geholpen heeft.
Dochter aap is flink gegroeid..!!

Fijne maandag meis en een goede start.

Jelle Droeviger said...

Meneer Aap is terug! ~ Ja, Marlou je laat ons zien dat we eigenlijk allen voor aap staan als we onszelf proberen te zijn. ~ En je laat ons lachen, en dat is onbetaalbaar.

Jelle Droeviger.

klaproos said...

Hey hey meneer aap ,
da's lang geleden :-)
gezellig, voor vrienden staat mijn deur "altijd"open loutje, gij weet dat wel hé:-)

xxx

Yvette said...

hoi schattebout.....ik krijg zo ook bezoek maar daarna....heel veel lezen hier!

John said...

Mogguh Marlou,

Wie heeft nog mensenvrienden nodig als Mijnheer Aap er is.
Een vriend die alles kan, en hij neemt geen plek op de bank bezet, want hij hangt gewoon aan de lamp.

Jij weer van je rugpijn af. Wat wil je nog meer,.
Een fijne maandag mss. :)

doeg

gerdaYD said...

Joepie, Meneer Aap is terug! En jij wist dit heerlijk nieuws weer een een knap log te gieten lieve Marlou!
Voor jou:

DE CRECHE DAT IS EEN APEKOT, PARLEZ VOUS
ELK ZIJN BED EN ELK ZIJN POT, PARLEZ VOUS
ZE STROOIEN ER POEDER OP JE VEL
GE MOET ER SLAPEN OP BEVEL, INKE PINKE PARLEZ VOUS

'T LEGER DA IS EEN APEKOT, PARLES VOUS
ZE SCHIETEN DAAR MEKAAR KAPOT, PARLEZ VOUS
DE GENERAAL DAT IS EEN HOND
DE VIJAND ZIET ALLEEN ZIJN KONT, INKE PINKE PARLEZ VOUS

'T FABRIEK DAT IS EEN APEKOT, PARLEZ VOUS
ZE WERKEN ZICH D'ER STAPELZOT, PARLEZ VOUS
DE GROTE BAAS DIE KRIJGT ZIJN PREE
AL AAN DE MIDDELLANDSE ZEE, INKE PINKE PARLEZ VOUS

D' OUW PEEKES ZITTEN IN 'T APEKOT, PARLEZ VOUS
WEER ELK ZIJN BED EN ELK ZIJN POT, PARLEZ VOUS
DE NONNEKES STOPPEN U IN BAD
DAT DOET ZO'N DEUGD VOOR UW PROSTAAT, INKE PINKE PARLEZ VOUS. (...)
© Vuile Mong 'Mong Rosseel' en de vieze gasten
*wink, big smile*

Petr@ said...

Ik ken meneer Aap nog niet, maar het is blijkbaar een goeie vriend van je haha.
Hij ziet er goed uit Marlou!
Doe hem maar de groeten!

Liefs Petr@

די מריו said...

Aapppppppp, Yes, dat was weer veel te lang geleden. Vertel me alle verhalen die hij je verteld heeft. HIj heeft vast wel weer iets bijzonders meegemaakt.

Love As Always
Di Mario

Kay ♥ said...

Voor vrienden moet je deur altijd openstaan, echte vrieden die jou betrekken in al wat er om gaat.
Bij het zien van een AAp zou ik mss wel gillen, maar dan mocht hij zeker naar binnen ... leuk voor jou hé ♥

Kay ♥ said...

@ Marlou, ik ben in een strenge school opgebracht, daar was taalgebruik een van de regels. Dialect mocht alleen thuis ... iets dat zeker ook niet mag verloren gaan, en neem van mij aan dat ik van mooi AN zo kan overschakelen naar minder mooie klanken ;-) grtjs ♥

christiene said...

Goed gezelschap Marlou altijd welkom al lijkt het op een aap
en wat is er nou leuker dan apenkul....flauwekul.....
liefs een groetje
Christiene.

Annette said...

Enig zo'n blijverhaal!

Apehug voor jou en d'apen ;)

Heeeeerrrlijk trio:)

X X X

Annette

fotohanvogel.blogspot.com said...

Een vriendelijke warme hand op de juiste plaats toont de ware vriendschap!

Sjoerd said...

Een goede vriend is hier ook altijd welkom.

Mirjam Kakelbont said...

Altijd welkom. Zéker op miezerige dagen ;-)
liefsliefs Kakel