27/01/2016

Het koor in Elswout

.
Meneer Aap loopt in Elswout, je weet wel, dat mooie landgoed in het dorp verderop.
Ineens hoort hij een koor zingen.
En móói dat het klinkt, zo zuiver en helder. Het lijkt wel... elfengezang.
Ja, dat kan daar, want er wonen heel wat elfen. Kabouters ook trouwens: hij heeft ze met eigen ogen gezien. 
Ze verstoppen zich graag, maar als je er voor open staat kun je ze zien!


Hij begint iets harder te lopen, want dit wil hij heel graag van dichterbij bekijken.
Stel je toch eens voor, dat hij het geluk heeft om vandaag de elfjes van Elswout te zien...
Des te dichterbij hij komt, des te mooier wordt het zingen.
Mooie ijle klanken en dromerig ook... 
Meneer Aap heeft werkelijk nog nooit zoiets moois gehoord.

Weer versnelt hij zijn pas, tot het geluid vlakbij is... Hij kijkt om zich heen, maar ziet nog niks.
Links niks rechts niks achter het bosje niks.
Het komt uit een van de bomen lijkt het wel. 
Hij kijkt omhoog en dan krijgt hij tranen in zijn ogen...



Daar zit zijn vriendin met vijf van haar vriendinnen heerlijk mooi en ongelooflijk hoog te zingen!
Zo maar, zonder dirigent en prachtig op toon.
Het is een echt betoverend elfenlied...
Luister maar:


Aapje aapje, wat zing je toch mooi.
Meneer Aap zijn dag kan niet meer stuk...

11 comments:

Marjolijn. said...

Dat apen zo'n hoog geluid kunnen produceren wist ik niet.
Voor mijnheer Aap wel leuk dat zijn vriendin in een koortje zingt.

Mooie dag vandaag meis.

Lutje said...

amai, dat had ik nog nooit gezien, een aap die zo'n hoog geluid maakte
toch leuk die meneer aap logjes :o)

Sjoerd said...

Een schitterend verhaal heb je er van gemaakt.

די מריו said...

He meneer aap. Dat lijkt wel een beetje op Marlou als die zingt.. ik weet niet of je die kent, maar die brengt ook altijd mooi engelengezang ten gehore.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Een ontroerend mooi verhaaltje, Marlou.!
Die zes zingende vriendinnen naast elkaar.!
Mijn bejaarde moeder, 103 al weer, zit hier nóg na te hikken van het lachen.
Meneer Aap is écht een geluksvogel; hij is nieuwsgierig, en weet te genieten.
Hij zal niet gauw depressief worden met zo een zuiver zingende verloofde.

Jelle Droeviger.

John said...

Ha Marlou,

Daar komt geluid uit, uit dat filmpje.
Een mooi verhaal heb je geschreven.

Doeg,
Heb het goed.

christiene said...

Ha Marlou,
Een heerlijk verhaaltje aap
en wat een zang geluid
wens je een mooie dag.
liefs groetjes Christiene.

klaproos said...

oh da's mooi hé loutje, dan voel je je een bevoorrecht mens dat j e oren hebt:-)
wat gaaf, om stil van te worden, dat ene geluidje klinkt als een ekster doet, dat vind ik wel erg grappig :-)

het regent en zegent, en dien en de hondjes worden nat, en als ze dan straks thuiskomt dan mag ze in haar bad :-)

dikke knuffel loutje,
xxx

Hans Huisman said...

Jaa hoor, apen kunnen zingen!! Zet je geluid maar flink hard! (Louis Prima - Buona sera) Ach ach waar blijft de tijd! Groeten, Hans
https://www.youtube.com/watch?v=Fxjd2v5HG70

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou. Ik probeer vandaag eens de blogjes langs te gaan want ik zie dat ik daar en ook hier heel wat heb gemist! Het zal me wellicht niet elke dag lukken maar je zal dat wel begrijpen hoop ik. Later haal ik hier beslist de schade in, maar vandaag geniet ik toch al van je 'broodje' aap hihi, bedankt. Ook bedankt voor al je lieve reacties bij mij meid!

Mirjam Kakelbont said...

Vroeger, toen ik nog in Rotterdam woonde (als kind) mocht ik heel vaak met mijn nicht naar Blijdorp. De apen vonden we het leukst, vooral de brulapen. We maakten net zoveel herrie als de apen kregen altijd "antwoord" terug. Ik moet weer lachen als ik er aan denk...
Als je het niet erg vindt, luister ik tóch liever naar Malle Babbe :-)
Een dikke, dikke knuffel
baai baai swiet hanniebie ♥