12/06/2013

De blauwe ramen

.
Een week lang weg om de gekte rondom de inhuldiging van de nieuwe koning te vermijden.
Kan dat? Ja, dat kan. En we hebben het gedaan ook.


We hebben een fraai huis gehuurd in het prachtige Normandië.
Geen internet, geen tv, geen telefoon. Even afkicken, en dan... heerlijke rust!
Het huis ligt vlak bij Dieppe en natuurlijk zijn we de kliffen gaan bewonderen.
In Varengeville-sur-mer, één van de dorpjes bovenop de kliffen staat dit mooie oude kerkje:


En ín dat kerkje zijn opvallend blauwe ramen te zien. De blauwe ramen van Georges Braque.


Als je dan even later over het kerkhofje dwaalt vind je ook zijn graf. 
De grote kunstenaar Georges Braque ligt hier begraven. 
Op dit kleine stukje grond hoog op de klif met eeuwig uitzicht op een turkooise zee...


Na een week zijn we weer thuis. Al het oranje is opgeruimd en de rust in het land weergekeerd.
Heerlijk!
Net op tijd om met het koor op 4 mei te zingen bij een speciale dienst in Overveen.
Ik heb een goed leven!

(foto's: Marlou Witzel)
.


8 comments:

Marjolijn. said...

Heerlijk toch zo'n weekje er tussen uit.
Lekker genieten van rust en stilte.

Voor vandaag een hele fijne dag Marlou en geniet van het zonneke.

Wim said...

Schitterend al dat blauw.
De kleur van de republikeinen ;-)

Jelle Droeviger said...

Aan het einde
zicht op zee...

Meer heeft een mens niet nodig, wat zon, de zee, en een beetje geluk.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Ooo, heb jij die mooie ramen in het echt gezien? Ik kende ze wel van op de foto, maar het moet toch anders zijn als je het met eigen ogen kan ontdekken. Blauw is ook mijn favoriete kleur lieve Marlou, dus ook daar heb je me plezier mee gedaan!
Voor jou, om de dag met een lach te laten beginnen:

SG:
Pluizig en blauw
Kijk ik ben pluizig en blauw
Het is de kleur die ik wou
het is precies het soort blauw
het blauw waar ik zo van hou
niet zwart, niet groen en niet grauw
niet hard maar pluizig en blauw
de beurt is aan jou!

KM:
En of! Kijk, pluizig en blauw
ja ik ben pluizig en blauw
ik ben zo trots als een pauw
het is de kleur die ik wou

SG:
Ja nou ik lijk veel op jou

KM:
Waarachtig!

SG:
Pluizig en blauw!

KM:
'T is prachtig!

SG&KM:
Pluizig en blauw, zo pluizig en blauw
Pluizig en blauw!

KM:
Ik blauw!

SG:
Ik pluizig!

KM:
Pluizig en blauw!

SG:
En blauw!

KM:
Hij pluist dus ook, ja!

SG:
Dat heb ik van jou!

SG&KM:
Ja pluizig en blauw!

KM:
Hallo, pluizig en blauw
ja ik ben pluizig en blauw
en zelfs de mond waar ik gauw
heel vaak een koekie in douw!

SG&KM:
Ja hij is pluizig en blauw!
Joepie hij is pluizig en blauw!
Hee weet je waar ik van hou?
Van pluizig en blauw!

SG:
Als ik!

KM:
En ik!

Frutsel:
AWWAWAWAWAWAWAWAWA

SG:
Frutsel! Jij bent niet pluizig en blauw! Jij bent pluizig en oranje!

Frutsel:
AWWAWAWAWAWAWAWAWA

SG:
Goed, goed, goed, goed, ik wil geen kwaaie gezichten.
Nog één keer!

All:
Pluizig en blauw, en oranje!
Kijk wij zijn pluizig en blauw, en oranje!
Dit is de kleur die ik wou!

Frutsel:
Oranje!

All:
En waar ik van hou!

KM:
Zijn we dan allemaal pluizig?!

All:
Pluizig en blauw, ja pluizig en blauw!
hahahaha

KM:
Ik ben pluizig en blauw en nou lust ik wel een lekker koekie!
© Grover en Koekiemonster

*wink, big smile*

Sjoerd said...

Het zal wel aan de opvoeding liggen, maar ik had nog nooit van hem gehoord...

Petr@ said...

Blauw is echt jouw kleur he?
Ik vind het prachtige ramen!
De foto's zijn ook mooi. Ik ben ook gek op Frankrijk!

fotohanvogel.blogspot.com said...

We hebben het allemaal goed, alleen willen we het vaak niet zien.

Mooi plekje om te liggen.

christiene said...

Geen oranje maar blauw je weet het in tussen wel ook ik hou van blauw
Marlou, mooi dat je een tevreden mens bent.
groet Christiene.