20/06/2013

De Finse Dorrestein

.
Gisteren had ik een Fins boodschappenbriefje en vandaag de Finse Dorrestein.
De Finse Dorrestein??
Krijg nou wat!!
Die schrijft toch in het Nederlands?

Ja, dat klopt, maar iedere gerenommeerde schrijver wordt in alle talen vertaald, dus ook in het Fins!!
Kijk eens:


"Pojallani on seksielämä ja minä luen ädille Punahilkkaa"
Wat een vreemde taal!!

Maar... nu ben jij natuurlijk nieuwsgierig om welk boek het gaat!!
En hoe ik daar aan kom!
Nou... het boek, waar het om gaat... dat mag je opzoeken. Ben benieuwd of je er achter komt.
En hoe ik er aan kom...
Dát zal ik je vertellen: ik heb het gewonnen!
Ik ben namelijk geabonneerd op de nieuwsbrief van Renate Dorrestein en iedere maand verloot ze een paar boeken, die opgeruimd moeten worden.
Zo ook dus deze Finse vertaling...
Ik dacht: leuk voor onze Finse kennis An-Kristin! Ik doe mee met de loterij.

En ja hoor, ik heb altijd geluk en win dus dit boek.
"Pojallani on seksielämä ja minä luen ädille Punahilkkaa"

Weet je het al?
.


12 comments:

Marjolijn. said...

Altijd leuk om iets te winnen..!
En helemaal als je het dan weer als kadootje door kunt geven.
Ik heb de Nederlandse titel gevonden.
Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder voor over Roodkapje.

Een titel waar een heel leven in zit..!

Fijne dag vandaag.

... said...
This comment has been removed by the author.
Jelle Droeviger said...

Erittäin hyvä, Marlou,
antaa jonkun tehdä asialle jotain. suomalainen kirja, joka Että kieli on ymmärtää. Suomalaisten Jopa Google kääntäjä on ongelmia, ja ovat jo pitkään ajatellut.

Jelle surullisempaa.


Heel goed, Marlou,
om dat Finse boek door te geven aan iemand die er wat aan heeft. Die taal is alleen door Finnen te begrijpen. Zelfs de Google vertaler heeft er moeite mee, en moet lang nadenken.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor...
???
Hihi, dat moet een wel heel leuk boek zijn! Maar ook leuk is dat je het gewonnen hebt en er je Finse vriendin plezier mee kan doen!
Blijkbaar hebben mijn voorgangers het ook opgezocht, dus je weekte wat los mijn lieve Marlou! Olet listaykkönen, baby *wink, big smile*

klaproos said...

ha ja leuk lijkt me dat ondanks dat ik geen zoon heb:-)

tenzij je ace zo ziet, die begint er ook aan te denken:-)

geweldig wat ben je toch een lieverd om dan weer aan een ander te denken,

krijg jij van mij een dikke zoen,:-)

xxx

Petr@ said...

Leuk dat je hebt gewonnen, kun je iemand anders blij maken!
Wel een grappige titel van het boek.

christiene said...

Ha Marlou,ik weet het nog niet
maar wat ik wel weet je bent een bofkont
als je altijd iets wint.
Fijn hé kun je iemand blij maken.
Groetjes en een fijne dag.
Christiene

Nietzomaarzooo said...

Leuk!

Ik wist onmiddellijk wat de titel was (vooral omdat ie zo lang is en er seks in voorkomt)zonder google.

Mijn broer woont al jaren in Finland en heeft een Finse vrouw.

Sjoerd said...

He voordeel om eens wat later te komen is me nu duidelijk...

fotohanvogel.blogspot.com said...

Goed idee om het naar Finland te zenden. Je kan er een koude Finse nacht mee verwarmen. ;-)

Wim said...

Olet onnekas kaveri!

Annet said...

Ja, ik ken het van titel...en heerlijk als je vaak wat wint!

Nog een fijn restje zaterdag en een hele ZONdag!

Annet X!