31/03/2015

Gluren bij de buren

.
"Gluren bij de buren"... ja... dat hebben we afgelopen zondag gedaan.
In 73 woonkamers verspreid door heel Haarlem werden 219 optredens verzorgd.
Enig!!


We waren bij onze Liesbeth te gast.
Die woont in een prachtig hofje in de binnenstad en bij haar thuis werd een scene uit een toneelstuk opgevoerd.
Tafel aan de kant, ongeveer 12 stoelen neerzetten en starten maar...
Liesbeth houdt eerst een welkomspraatje ... want ja... het wordt allemaal toch maar in haar kleine huisje gespeeld.


Dan gaat het toneelstuk beginnen.
Het is heel intiem om bijna bij iemand op schoot te zitten, maar werkelijk fantastisch!!
Het is een scene uit een stuk, waarin de dochter aan haar moeder vertelt, dat ze een eind aan haar leven maakt... Goed gespeeld, heftig hoor!!


Henry was er helemaal van onder de indruk...
Hij vond het indringend gespeeld en leefde zich helemaal in in het drama...
Ach ja... je kent Henry inmiddels ook al een beetje... 


Na het toneelstuk zijn we nog in een andere huiskamer geweest waar een jongeman liedjes zong over verloren liefdes en een steeds maar weer gebroken hart... hij kon er maar niet genoeg van krijgen. Oh baby don't leave me, I love you soooooooo...


Na zoveel drama en daarna zoveel regen zijn we toch maar weer naar huis gevlucht voor een grote kom soep en warmte!
Misschien ga ik volgend jaar wel meedoen...









13 comments:

Marjolijn. said...

Ook al was er een gebroken hart, veel drama en regen.
Jullie hebben wel een fijne zondag gehad, door te gaan gluren bij de buren.

Voor vandaag een mooi dagje en laat je niet wegwaaien...!

Wim said...

Gluren bij de buren in hun Chambres d'amis :-)

Lutje said...

gluren bij de buren met malle babbe denk ik dan....

די מריו said...

Leuk he.. zoiets hebben we hier niet, niet dat ik mee zal doen hoor. Dinnetje zie ik dat wel doen. Maar ik zal wel gaan kijken.

Love As Always
di Mario

Jelle Droeviger said...

Pracht initiatief, daar in Haarlem. Pittige eenakter waarover je moet gaan nadenken. Tragedie op de vierkante meter. Logisch dat mensen dan bedrukt de uitgang zoeken... En dan aansluitend zo een jongeman die de wereld wil laten weten dat ie alleen is gelaten...: te veel rampspoed is ook niet goed.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Wat een schitterend initiatief, het moet een onvergetelijk weekend voor jullie geweest zijn en dat Henry er zich helemaal inleefde geloof ik best. Maar jij ongetwijfeld ook hé lieve Marlou!

klaproos said...

geweldig marlou:-)
en henry achhh die man heeft beslist zijn roeping gemist:-)
wat leuk om te doen,
ja ik denk dat je een bepaalde soort mensen in je huis krijgt geen rapaille bedoel ik :-)
dus het lijkt me, fantastisch
een verrijking zeg maar:-)

geniet van vandaag en morgen,
zoals ik doe:-)
dan zit het altijd goe!!

xxx

Petr@ said...

Bij ons in het dorp wordt dit ook gedaan, maar dan alleen muziek en liedjes.
Mijn schoonzusje had ook een optreden!

Liefs Petr@

John said...

Ha Marlou,

Wat een enorm leuk idee dit.
Ik heb er nog niet eerder over gelezen volgens mij.
En als je mee gaat doen, ga je dan zingen?

groet

Sjoerd said...

Henri lag later zeker als lijk op de vloer... Of had hij een andere act voor ogen.

christiene said...

Gluren bij de buren dit is wel weer iets bijzonders,mooi om mee te maken.Je weet nu hoe het gaat
dus misschien met zang ooit bij jou thuis.
liefs groetjes Christiene.

Albert y Mara fotoblog said...

Als jij volgend jaar met een deel van je koor gaat zingen, in een woonhuis, en we zijn in Nederland komen we zeker over naar Haarlem voor een dagje uit.
Trouwens leuk initiatief. Zoiets is er in Harderwijk met poppentheaters.
salu2 Albert

mirjam kakelbont said...

Ga je volgend jaar meedoen? Dat vind ik een keigoed voornemen! Eerst tril je van de zenuwen maar daarna geniet je ervan. En je bent al een beetje gewend aan alle aandacht door je zangcarriere ;-)
Opnemen dan, LouLoutje <3 We hangen aan je lippen...
Liefs Kakel